Renault își îndreaptă atenția spre India cu Dacia
Renault face pași importanți pentru a cuceri piața din India, a treia cea mai mare piață auto din lume, considerată o a doua China pentru jucătorii majori din industria auto. După preluarea integrală a unității de producție din Chennai, compania a inaugurat Centrul de Design din acest oraș, unde vor fi dezvoltate viitoarele modele locale și internaționale.
Directorul Renault India, Venkatram Mamillapalle, a declarat că marca Renault va fi repoziționată în India: „Ne-am angajat să ne redefinim poziționarea mărcii și a produselor și a experienței clienților pentru a satisface nevoile în continuă evoluție ale clienților noștri.” Deschiderea noului centru de design din Chennai va juca un rol crucial în implementarea Planului Internațional de Joc Renault, contribuind atât la programele de produse locale, cât și la cele globale. Renault își propune să atingă un volum anual de 500.000 de autovehicule, crescând astfel de peste zece ori față de vânzările de sub 40.000 înregistrate în 2024.
Noul Renault Design Centre Chennai, inaugurat la scurt timp după preluarea integrală a acțiunilor majoritare deținute de Nissan la uzina din India, va avea un rol vital în dezvoltarea de noi modele adaptate pieței locale, care este extrem de dificilă, influențată inclusiv de legislația indiană. Acesta este cel mai mare centru de design din afara Franței pentru Renault Group și va fi integrat cu restul rețelei de centre, inclusiv cel din România.
Laurens van den Acker, Chief Design Officer al grupului Renault, a explicat: „Fiind a treia cea mai mare piață auto din lume, India este unică și cu un specific local. A avea un studio de design dedicat este esențial pentru a-i înțelege nuanțele, a-i asculta nevoile și a construi din punctele sale forte.” Renault vinde în prezent în India trei modele locale, toate de mici dimensiuni, pentru a se încadra în segmentele limitate de legislația indiană: Kwid, Kiger și Triber.
Planurile Renault se bazează pe dezvoltarea de noi modele, incluzând patru SUV-uri și două mașini complet electrice, care ar putea beneficia de reducerile de taxe oferite de stat pentru propulsiile hibride și electrice. Avantajul major pentru Renault provine din modelele Dacia, care permit costuri reduse de producție și prețuri mici de vânzare pe piața locală, odată cu startul producției în uzina din Chennai.
De asemenea, mașinile electrice sunt așteptate să fie derivate din viitoarele modele Renault și Dacia, iar o versiune electrică a modelului Kwid ar putea fi lansată. Nissan va beneficia de propriile versiuni ale acestor mașini, care vor fi produse în uzina Renault și vândute atât local, cât și pe alte piețe internaționale.
