Reîntoarcerea tramvaiului angajaților din Capitală
Linia corporatiștilor se redeschide în luna decembrie, a anunțat Stelian Bujduveanu, primarul interimar al Capitalei. Probele de funcționare au început pe 28 noiembrie, iar în funcție de rezultatele testelor, linia va fi pusă în funcțiune pentru călători. Ruta va fi deschisă cu câteva elemente nefinalizate, precum adăposturile pentru călători din stații.
„Tramvaiul corporatiștilor intră în probe pe linia 5. Tramvaiul 5 revine în nordul Capitalei, pe șine modernizate, cu vehicule noi, mai silențioase și mai confortabile. Pentru zeci de mii de bucureșteni care fac naveta spre birourile din nord, linia 5 devine o alternativă reală la mașina personală. Din decembrie repunem tramvaiele în mișcare pe linia 5”, a declarat primarul pe Facebook.
Linia 5 a fost suspendată în urmă cu 8 ani din cauza necesității de modernizare urgentă. În 2022, a fost repusă în circulație pentru scurt timp, fără reparații, și ulterior a fost închisă din nou. Procedurile pentru repararea liniei au fost demarate acum doi ani. Până în prezent, au fost modernizați circa 8 kilometri, printr-un contract în valoare de 140 de milioane de lei. Deși termenul de finalizare era de 12 luni, lucrările au fost întârziate cu opt luni din cauza datoriilor primăriei.
„Primăria a plătit până acum 100 de milioane de lei. Mai are de plătit încă 40 de milioane. Nicio linie nu seamănă una cu alta. Aici, de exemplu, este o substație, care costă vreo 15 milioane de lei, 3 milioane de euro”, a declarat Marin Mândrilă, constructor.
În cadrul lucrărilor, au fost modernizate șinele de tramvai, au fost realizate cele 15 persoane, și a fost modernizat sistemul de iluminat și cel electric. Constantin Tobescu, purtătorul de cuvânt al STB, a menționat că se va lua o decizie corectă pentru un traseu în siguranță, după finalizarea probelor tehnice.
Un trecător a comentat: „Este foarte bună, mai ales pentru tinerii care lucrează în Pipera. E bine că s-a făcut, însă durează mult. În China se face o cale ferată de 6.000 km în șapte-opt luni de zile.”
Constructorul mai are de amplasat adăposturi pentru călători, care vor sosi din China în luna martie. Unul costă între 6.000 și 7.000 de euro. Probele de pe linia 5 au fost întrerupte vineri de un șofer care și-a parcat mașina neregulamentar.
