Puma își ajustează strategia de aprovizionare în funcție de costurile din SUA și indică eventuale majorări de prețuri
Brandul german de articole sportive Puma a redus semnificativ volumul de produse expediate din China către Statele Unite, pentru a-și adapta lanțul de aprovizionare la noile tarife impuse de SUA. Directorul financiar al companiei a declarat că Puma ia în calcul o posibilă creștere a prețurilor pe piața americană.
Compania se află într-o perioadă de tranziție, după înlocuirea CEO-ului, în urma mai multor avertismente privind profitul. Arthur Hoeld, fost șef de vânzări al Adidas, va prelua conducerea Puma începând cu 1 iulie.
Puma a raportat vânzări de 2,08 miliarde de euro în primul trimestru, o creștere marginală de 0,1% față de aceeași perioadă a anului trecut, ușor peste estimările analiștilor. Compania și-a menținut prognoza pentru 2025, fără a include impactul potențial al tarifelor americane. Acest lucru a determinat o creștere de 8% a acțiunilor, deși acestea rămân în scădere cu 43% de la începutul anului.
Impactul tarifelor și relocarea producției
Puma, similar rivalilor săi Adidas și Nike, ar fi puternic afectată dacă președintele Donald Trump va reimpune tarife majore asupra produselor din Asia de Sud-Est, măsură suspendată temporar până în iulie. Compania a redus ponderea produselor provenite din China pentru piața americană la doar 10%, urmând să o reducă și mai mult. Vietnamul, Cambodgia și Indonezia sunt acum principalii furnizori pentru SUA.
Directorul financiar Markus Neubrand a afirmat că Puma va urmări eventualele scumpiri operate de concurență înainte de a lua măsuri similare, subliniind: ”Nu vrem să fim primii care modifică prețurile pe piața americană.”
Stocuri în creștere și restructurare
În total, 28% din produsele Puma provin din China, 26% din Vietnam și 16% din Cambodgia. Stocurile Puma au crescut cu 21% față de anul trecut, deoarece compania a livrat mai devreme produse în SUA pentru a evita tarifele. Vânzările en-gros în SUA și China au scăzut cu 3,6%, însă vânzările directe către consumatori au crescut cu 12%, ajungând la 546,5 milioane de euro, susținute de comerțul online.
În cadrul planului de reducere a costurilor, Puma va finaliza până la sfârșitul trimestrului al doilea concedierea a 500 de angajați la nivel global.
