Progresul lucrărilor la metroul către aeroport: un tunel impresionant de 900 de metri a fost finalizat!
Compania Metrorex a anunțat finalizarea celui de-al doilea segment de tunel dintre viitoarele stații de metrou Tokyo și Aeroport Băneasa, parte a Magistralei 6 „1 Mai – Otopeni”. Tronsonul are o lungime de 900 de metri.
Utilajul de foraj „Sfânta Ana” a finalizat această porțiune de tunel, iar primul segment a fost executat de TBM „Sfânta Maria”. Pe 18 august a.c., utilajul a străpuns peretele viitoarei stații de metrou Aeroport Băneasa. Execuția tunelului a început pe 28 mai 2025, iar utilajul are o lungime de 105 metri și cântărește aproximativ 600 de tone, cu un diametru al scutului de foraj de aproximativ 6,60 metri.
Segmentul subteran realizat pe Linia 1 de TBM „Sfânta Ana” are 900 de metri excavați, pe care sunt montate 600 de inele de tunel. Cele două utilaje, TBM „Sfânta Maria” și TBM „Sfânta Ana”, vor continua lucrările după o etapă de mentenanță, având ca obiectiv excavarea întregului tunel de 6,6 km, pe care se vor construi cele șase stații și interstațiile Magistralei 6, Secțiunea SUD, 1 Mai – Tokyo.
Mariana Miclăuș, directorul general al Metrorex, a declarat că cele două utilaje progresează conform planificării și a subliniat importanța acestui proiect major de infrastructură urbană. Proiectul este implementat prin finanțare de la bugetul de stat și din fonduri externe, având o utilitate publică de interes național, conform Hotărârii Guvernului nr. 496/2017.
În asociere cu constructorul ALSIM ALARKO – MAKYOL și supervizorul PADECO Co., Ltd. – ORIENTAL CONSULTANTS GLOBAL Co., Ltd. – METROUL S.A., Metrorex marchează o etapă importantă în realizarea legăturii rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni.
