Profi și Mega Image, unite sub aripa Ahold Delhaize, își cresc vânzările pe piața românească
Lanțul de magazine Profi a înregistrat anul trecut afaceri de 14,1 miliarde lei, în creștere față de 12,9 miliarde lei în 2023. De asemenea, Mega Image a raportat afaceri de 10,5 miliarde lei, crescând de la 9,8 miliarde lei în 2023.
Grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize, care deține brandul Mega Image, a anunțat recent vânzări nete pentru trimestrul 1 de 23,3 miliarde euro, marcând o creștere de 5,0% la cursuri de schimb constante și de 7,1% la cursuri de schimb reale. La începutul anului, a fost finalizată tranzacția prin care Ahold Delhaize a preluat rețeaua de magazine Profi.
Vânzările nete au fost influențate pozitiv cu 2,9 puncte procentuale, la cursuri de schimb constante, datorită achiziției Profi, și negativ cu 1,0 puncte procentuale din cauza închiderii magazinelor Stop & Shop și a încetării vânzărilor de tutun în Olanda și Belgia. Achiziția Profi este estimată să adauge aproximativ 3 miliarde euro la vânzările nete ale grupului.
Vânzările comparabile din trimestrul 1 au crescut cu 3,1% în SUA și cu 3,7% în Europa. Vânzările online ale Ahold Delhaize au crescut cu 13,7% la cursuri de schimb constante și cu 15,4% la cursuri de schimb reale. Performanțele bune ale brandurilor Delhaize, Albert Heijn și Bol.com, care a obținut cele mai bune vânzări trimestriale din istorie, au influențat pozitiv cifrele grupului Ahold Delhaize.
În ceea ce privește profitabilitatea, Ahold Delhaize a realizat vânzări totale de 89,4 miliarde euro pentru întregul an financiar, cu un profit operațional subiacent de 3,6 miliarde euro și o marjă de 4%. Grupul se așteaptă ca în acest an să mențină o marjă similară. Directorul executiv, Frans Muller, a declarat că începutul anului este promițător și a exprimat optimism cu privire la impactul achiziției rețelei Profi asupra vânzărilor, estimând o contribuție suplimentară de aproximativ 3 miliarde euro.
