Produse alimentare compromise, frigidere neîngrijite și hoteluri cu deficiențe, identificate de ANPC
În perioada 25.08 – 29.08.2025, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a efectuat controale asupra a 1209 operatori economici din întreaga țară, având ca scop verificarea respectării legislației în domeniul protecției consumatorilor. Ca urmare a neconformităților constatate, comisarii ANPC au aplicat diverse sancțiuni, inclusiv:
- 801 amenzi contravenționale, în valoare totală de peste 3,5 milioane de lei;
- 443 avertismente;
- oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme, în valoare de peste 179.000 de lei;
- oprirea temporară de la comercializare a unor produse, în valoare de peste 737.000 de lei;
- oprirea prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor pentru 21 de operatori economici.
Printre principalele neconformități identificate se numără:
- Preparatele culinare destinate organizării de evenimente realizate într-un bloc alimentar necorespunzător;
- Nerespectarea condițiilor/temperaturilor de depozitare recomandate de producător pentru produsele cu grad de perisabilitate ridicat (sosuri, topping-uri);
- Utilizarea echipamentelor și ustensilelor cu grad ridicat de uzură, cu depuneri grosiere de gheață, rugină și impurități;
- Utilizarea spațiilor improprii din punct de vedere igienico-sanitar, depreciate, cu depuneri grosiere de impurități și reziduuri alimentare;
- Paviment cu depuneri grosiere de impurități și reziduuri alimentare;
- Depozitarea apelor minerale și a băuturilor răcoritoare direct sub acțiunea razelor solare;
- Prestarea serviciilor în spații neautorizate;
- Utilizarea uleiului alimentar cu grad avansat de degradare termică;
- Comercializarea unor produse alimentare cu termen de valabilitate depășit;
- Utilizarea agregatelor frigorifice cu depuneri grosiere de mizerie și elemente de etanșare rupte/depreciate;
- Absența registrelor de evidență a parametrilor fizico-chimici pentru apa din piscine;
- Întreținerea necorespunzătoare a piscinelor și a mobilierului aferent (șezlonguri/saltele rupte, ponton din lemn cu secțiuni structurale lipsă);
- Produse alimentare și nealimentare fără elemente de identificare și caracterizare;
- Lipsa afișării prețurilor și a altor informații necesare pentru consumatori;
- Deficiențe de informare privind perioadele promoționale;
- Spațiu de joacă amenajat în regim propriu, fără a respecta reglementările tehnice specifice;
- Lipsa informării corecte, complete și precise a consumatorilor privind serviciile de cazare și facilitățile oferite;
- Mapa cu informații utile turiștilor absentă.
