Prețurile în creștere afectează vânzările din restaurante
Românii stau mai mult în casă din cauza scumpirilor. Trei sferturi dintre ei afirmă că au redus ieșirile în oraș, după ce prețurile au crescut semnificativ. Proprietarii de restaurante exprimă îngrijorări, observând o scădere a numărului de clienți și a comenzilor. Un patron de local a menționat că a avut clienți care au comandat o limonadă pe care au împărțit-o. Maxim 150 de lei de persoană sunt dispuși să cheltuie românii pentru o ieșire la restaurant.
Conform unui studiu recent, trei din zece români ies o dată pe lună sau chiar mai rar în oraș din cauza prețurilor ridicate. O clientă a declarat că prețurile la mâncare au crescut cu aproximativ 20% față de acum 3-4 luni și a început să iasă de două ori pe lună, maximum. O tânără a adăugat că, anterior, ieșea de mai multe ori pe săptămână, dar consideră că mâncarea sănătoasă este acasă. Aceasta a menționat că plătește între 150 și 200 de lei, în funcție de ce mănâncă, iar o limonadă pentru copil costă cel puțin 30 de lei.
Aproape jumătate dintre români se uită mai întâi la prețuri atunci când aleg un restaurant, iar calitatea mâncării ocupă locul doi în preferințele lor, potrivit studiului realizat de o platformă de rezervări online. Peste jumătate dintre români cheltuie între 70 și 150 de lei de persoană pentru o masă în oraș, iar 22% dintre respondenți au un buget de maxim 70 de lei pentru o ieșire.
Tinerii ies cel mai des la restaurant, dar sunt și cei mai atenți la prețuri, în timp ce adulții rămân fideli restaurantelor unde fac vizite ocazionale. Un proprietar de restaurant a relatat despre un cuplu de vârstnici care a comandat o limonadă ce a fost împărțită în două pahare mai mici, subliniind că oamenii nu mai au bani. Deși socializarea este importantă, veniturile mici determină clienții să comande foarte puțin sau să nu mai vină deloc. Aproape jumătate dintre români afirmă că, dacă ar fi nevoiți să facă economii, ar renunța prima dată la mesele în oraș.
