Premiera locomotivei electrice Alstom Traxx în România
Compania Alstom a prezentat, joi, prima locomotivă electrică Traxx produsă pentru Autoritatea pentru Reforma Feroviară (ARF), care a sosit în România. Locomotiva va fi supusă testărilor la Centrul de Testare Făurei pe parcursul lunii august, urmând un program de testare în Germania, pe linii certificate TSI.
Aceasta este prima din cele 16 locomotive comandate, cu 20 de ani de servicii de mentenanță și reparații prevăzute în contractul semnat în 2024. „Locomotiva are în prezent un finisaj temporar de culoare albastră, aplicat pentru a proteja suprafaţa în timpul testelor”, a comunicat Alstom. După finalizarea programului de testare, va fi implementat aspectul vizual final, de culoare roşu închis.
„Intrarea în programul de testare a primei locomotive Traxx pentru ARF este un progres semnificativ în angajamentul nostru de a furniza soluţii de mobilitate sustenabile şi de înaltă performanţă pentru România”, a declarat Gabriel Stanciu, director general al companiei Alstom pentru România, Bulgaria şi Moldova. El a adăugat că noile locomotive vor aduce un impuls major capacităţilor de transport feroviar ale ţării, atât în ceea ce priveşte viteza, cât şi fiabilitatea.
Specificațiile locomotivei
Locomotivele electrice cu patru osii vor avea o viteză maximă de până la 200 km/h şi vor putea tracta până la 16 vagoane de călători. Acestea vor fi echipate cu sistemul îmbarcat de semnalizare ERTMS de ultimă generaţie marca Alstom, asigurând eficienţă optimă, un nivel ridicat de siguranţă şi securitate, precum şi interoperabilitate deplină.
Locomotivele sunt concepute pentru a îmbunătăţi mobilitatea între marile oraşe ale României. Contractul pentru cele 16 locomotive Traxx include servicii de mentenanţă şi reparaţii pe 20 de ani, cu posibilitatea de prelungire cu încă 20 de ani prin încheierea unui acord suplimentar. Livrările vor începe în prima parte a anului 2026.
Despre locomotivele Traxx
Locomotivele Traxx sunt omologate în 20 de ţări, cu peste 3.000 de unităţi vândute începând cu anul 2000. Aceste locomotive aflate în circulaţie acoperă o distanţă anuală totală de peste 300 de milioane de kilometri.
Alstom activează în România de peste 30 de ani şi face parte din consorţiul care construieşte al doilea sistem de metrou din ţară, situat în Cluj Napoca. Compania implementează, de asemenea, prima soluţie de semnalizare urbană CBTC din ţară pe Magistrala 5 a metroului din Bucureşti, pentru care furnizează şi trenurile Metropolis.
Alstom oferă servicii de mentenanţă pentru flota metroului bucureştean de peste 20 de ani, cu un contract în derulare pe termen lung, valabil până în 2036. Compania construieşte o gamă variată de soluţii de transport, de la trenuri de mare viteză, metrouri, vehicule tip monorail, tramvaie, până la sisteme la cheie, servicii, infrastructură, semnalizare şi mobilitate digitală.
Cu o prezenţă în 63 de ţări şi o echipă de peste 86.000 de persoane de 184 de naţionalităţi, Alstom a generat vânzări de 18,5 miliarde de euro pentru anul fiscal încheiat pe 31 martie 2025.
