PPC informează clienții: Întârzieri la plăți și noutăți în structura facturilor
PPC Energie anunță clienții că își actualizează sistemele informatice pentru a integra recentele modificări legislative privind majorarea cotei TVA la 21%. Drept urmare, facturile aferente consumului de energie electrică și gaze naturale din luna iulie 2025 vor fi emise cu întârziere, începând cu 21 august.
De la momentul emiterii facturii, clienții vor avea la dispoziție același număr de zile din contract pentru plata acesteia, astfel încât plata facturilor să nu fie o grijă în plus în această perioadă. Persoanele care întâmpină dificultăți la achitarea facturii pot solicita eșalonarea acesteia prin canalele de contact cu clienții: call-center, contul myPPC, formularul de contact online sau în magazinele PPC Energie.
Începând din luna august, facturile vor conține tarifele din condițiile contractului de furnizare al fiecărui client, vizibile din contul myPPC, pagina Produse și servicii, sau în notificarea primită pe e-mail. De asemenea, facturile vor include un cod de bare suplimentar pentru efectuarea plății la oficiile poștale de către clienții aflați în situația de sărăcie energetică, conform prevederilor legislative actuale.
PPC Energie își încurajează clienții să își transmită lunar indexul, dacă nu au un contor smart, folosind contul myPPC sau prin apel la numărul de telefon 021.9977. Pe platforma Electripedia, clienții pot găsi informații despre cum să își eficientizeze consumul de energie electrică, iar modulul PPC myEnergy Coach, noua funcție din contul myPPC, îi ajută să consume energia electrică eficient și responsabil.
Compania a anunțat recent lansarea PPC Ore Smart, prima ofertă de energie electrică din România prin care clienții casnici pot beneficia de prețuri variabile în funcție de intervalul zilei, pentru perioada martie-octombrie. Consumul dintre orele 11:00 și 14:59 va fi tarifat cu 59% mai puțin față de nivelul de preț din celelalte segmente orare și intervale lunare.
Clienții care pot beneficia de această ofertă sunt cei pentru care operatorul de distribuție a instalat un contor inteligent care permite măsurarea consumului în mod segmentat. Oferta asigură un preț al energiei active de 0,313 lei/kWh, cu 59% mai mic față de prețul standard din celelalte intervale orare, valabil în perioada martie-octombrie, zilnic, pentru consumul de energie electrică din intervalul orar 11:00 – 14:59.
PPC a transmis anterior un mesaj clienților în care amintea că, începând cu data de 1 iulie 2025, schema de sprijin pentru energie electrică prevăzută de OUG nr. 6/2025 încetează. Astfel, prețul final al energiei electrice care va fi facturat începând cu 1 iulie 2025 este cel din contractul de furnizare, respectiv prețul comunicat la momentul încheierii contractului sau cel comunicat odată cu actualizarea condițiilor economice.
Plafonarea prețului la energie electrică a fost o măsură temporară, care a limitat costurile energiei electrice, iar de la 1 iulie 2025, prețul pentru energie electrică nu va mai fi plafonat. Clienții vor plăti din nou prețul de piață al unui kWh, stabilit prin contractul de furnizare a energiei electrice. Clienții noi pot beneficia de oferta PPC Energie Verde, care oferă energie electrică provenită 100% din surse regenerabile, la prețuri între 1,36 lei/kWh și 1,44 lei/kWh, valabilă până la 30 iunie 2025.
Plafonarea prețurilor la energie electrică pentru clienții rezidențiali a fost introdusă pe 1 noiembrie 2021, prin OUG 118/2021, și a fost prelungită până pe 30 iunie 2025, conform OUG 6/2025. În perioada 1 aprilie 2022 – 30 iunie 2025, toți clienții casnici au beneficiat de un preț maxim plafonat cuprins între 0,68 lei/kWh și 1,3 lei/kWh, în funcție de consumul lunar.
Pentru a verifica prețul per kWh aplicabil de la 1 iulie 2025, clienții pot folosi contul myPPC, formularul de contact online, numărul de telefon 021.9977, vizite în magazine PPC sau solicitări scrise la adresa companiei.
