Paypercut pătrunde pe piața românească, susținut de investitori din giganți precum Airbnb, Uber, Monzo și SumUP
Paypercut, un startup fintech european, a obținut o finanțare pre-seed de 2 milioane de euro, una dintre cele mai mari runde de acest tip din Europa de Sud-Est. Această rundă de finanțare a fost condusă de Concentric, cu participarea Passion Capital (investitor în Monzo, GoCardless și Tide), RTP Global (investitor în SumUp, Delivery Hero), Tuesday Capital (investitor în Airbnb, Uber și Square), Robin Capital, Angel Invest Ventures și mai mulți business angels de renume.
Startup-ul permite comercianților mici și mijlocii să ofere opțiunea „Cumperi acum, plătești mai târziu” (BNPL) printr-o singură integrare. Tatiana Tincu va conduce dezvoltarea Paypercut în România, având o experiență valoroasă din rolurile anterioare, fiind specializată în construirea de echipe regionale și extinderea parteneriatelor locale.
Platforma dezvoltată de Paypercut reunește mai mulți furnizori de finanțare într-un singur sistem. Comercianții se integrează o singură dată și pot oferi cumpărătorilor opțiunea de a-și alege furnizorul BNPL preferat la checkout sau pot utiliza un algoritm intern pentru a direcționa tranzacția către cel mai rapid sau cel mai ieftin furnizor. Fondurile sunt decontate în mai multe monede din Europa Centrală și de Est direct în contul bancar al comerciantului, iar procesul de onboarding este complet digital, reducând astfel birocrația la doar câteva zile.
Paypercut procesează deja tranzacții pentru comercianți din România, Bulgaria și Grecia, extinzându-și operațiunile în restul Europei Centrale și de Est, având pe roadmap piețe precum Republica Cehă, Polonia și Turcia, care cresc într-un ritm mai rapid decât cele din Europa de Vest.
Echipa fondatoare, formată din Stoil Vasilev (CEO, fost VP CorpDev & Finance la SumUp), Emil Savov (CRO, fondator 84bits achiziționat de SumUp) și Gareth Walsh (COO, fost Global Head of Risk & Compliance la SumUp), va utiliza noul capital pentru a atrage mai mulți parteneri BNPL în regiune, a localiza fluxurile de onboarding în noi limbi și a dezvolta o rețea de agenții partenere care vor împărți veniturile generate.
În România, Paypercut implementează o strategie duală de intrare pe piață, construind o rețea de parteneri locali, incluzând agenții de dezvoltare software, furnizori SaaS, vendori POS, firme de contabilitate și platforme de e-commerce, și creând un canal de vânzări directe și suport pentru a oferi o experiență complet localizată, de la onboarding și adaptarea produsului până la customer service.
