Provocările din domeniul cablului TV: afaceri în declin și pierderi pe o pantă ascendentă
Operatorul prin cablu TV NextGen Communications, parte a grupului Orange România, a raportat pentru anul trecut o cifră de afaceri de 92,03 milioane de lei, înregistrând o scădere de 4,9% față de anul precedent. Pierderile companiei au avansat cu 50%, crescând de la 5,38 milioane de lei la 8,08 milioane de lei.
Datoriile operatorului au crescut cu 6,5%, ajungând la 36,12 milioane de lei, în timp ce creanțele au fost reduse la jumătate, de la 9,7 milioane de lei la 4,84 milioane de lei. Numărul mediu de angajați a scăzut semnificativ, de la 438 de persoane în 2023 la 310 persoane.
NextGen Communications a început activitatea în 2008 și își desfășoară activitatea în peste 30 de orașe din România, precum și în mai mult de 300 de localități rurale. În decembrie 2009, compania a preluat integral New Com Telecomunicații pentru o sumă estimată la 14 milioane de euro, operațiune ce a inclus transferul unui portofoliu de aproximativ 70.000 de clienți. Anterior acestei tranzacții, în 2009, NextGen Communications a mai preluat de la New Com Telecomunicații aproximativ 30.000 de clienți. Conform datelor publice din 2015, NextGen Communications avea un portofoliu de peste 200.000 de clienți. Acționarul unic al companiei este Orange România.
