Defecțiune a rețelei de telefonie în Australia: Trei pierderi de vieți și consecințe legale pentru companie
Guvernul din Australia acuză o companie de telecomunicații că „i-a abandonat pe australieni”, după ce trei oameni și-au pierdut viața din cauza întreruperii accesului la serviciile de urgență. Pana rețelei telefonice a afectat aproximativ 600 de locuitori din trei regiuni, timp de cel puțin 10 ore.
În statul Australia de Sud, au fost înregistrate două decese în urma căderii rețelei telefonice. Un bebeluș de șase săptămâni și o femeie de 68 de ani au decedat, conform informațiilor furnizate de poliție. De asemenea, un alt deces a fost raportat în statul Australia de Vest.
Ministrul Comunicațiilor a declarat că compania telefonică nu a oferit ajutor australienilor „atunci când aveau cea mai mare nevoie” și consideră că „acest lucru este inacceptabil”. „Optus și toți furnizorii de telecomunicații au obligații în virtutea legii australiene de a garanta apelurile la serviciile de urgență”, a subliniat ministrul, menționând că o anchetă a autorităților de reglementare a comunicațiilor este în curs.
Compania de telefonie ar putea fi amendată sau să suporte alte sancțiuni legale. În plus, în anul 2023, a fost condamnată la o amendă de 12 milioane de dolari australieni (aproximativ 6,7 milioane de euro) după o pană care a întrerupt accesul mobil la internet timp de 12 ore.
