Nutrimax din Georgia își îndreaptă atenția spre România
Producătorul de hrană uscată pentru animale de companie Nutrimax, din Georgia, intenționează să pătrundă pe piața din România, considerată o piață strategică în cadrul strategiei de expansiune internațională a companiei. În acest moment, Nutrimax caută un partener local pentru distribuția produselor sale, având în vedere și posibilitatea de a deschide o fabrică în viitor.
Decizia de a intra pe piața românească este influențată de dimensiunea pieței, având în vedere că în România există aproximativ 9 milioane de câini și pisici. Poziția geografică a țării permite o aprovizionare eficientă din fabricile companiei de lângă Tbilisi.
Beka Bekaia, Managing Partner Nutrimax, a declarat: “România este una dintre țările cu cea mai rapidă dezvoltare din Europa de Est în ceea ce privește deținerea de animale de companie, ceea ce face ca piața sa de hrană pentru animale de companie să fie semnificativ mare. Cele 9 milioane de pisici și câini din România au o astfel de cerere de hrană uscată de calitate pe diverse categorii și segmente, iar piața se bazează în continuare pe mărfuri de import, astfel încât Nutrimax vede un potențial solid în România.”
Nutrimax, înființată cu peste 15 ani în urmă, a început cu hrană pentru animale de fermă și, în 2023, a deschis a doua unitate de producție high-tech, având o capacitate anuală de până la 25.000 de tone, specializată în producția de hrană uscată pentru pisici și câini. Anul trecut, compania a înregistrat vânzări totale de 29 de milioane de dolari, din care aproximativ 60% au provenit din Georgia, iar restul din livrările pe piețe externe, inclusiv Armenia, Azerbaidjan, Republica Moldova, Uzbekistan și Kazahstan.
Strategia de dezvoltare a Nutrimax se concentrează pe stabilirea de parteneriate cu distribuitori de încredere, orientați spre creștere, cu experiență și cunoștințe solide în industrie. La momentul actual, compania este în căutarea unui partener pentru lansarea pe piața din România. Bekaia a adăugat: “Obiectivul nostru principal este să aducem produsele existente consumatorilor locali. Cu toate acestea, datorită experienței și expertizei noastre vaste în construirea și conducerea unităților de producție, rămânem deschiși posibilității de a înființa unități locale de producție pe piețe cu oportunități promițătoare, inclusiv România.”
Nutrimax își propune să se extindă prin parteneriate de distribuție pe mai multe piețe europene. Compania va participa, în perioada 5-7 mai, la Zoomark International 2025, unul dintre cele mai mari târguri din industria animalelor de companie, organizat la Bologna, Italia. Vânzările de hrană pentru animale continuă să crească anual, atrăgând investiții în producție și retail, precum și tranzacții în zona de distribuție. Exemple recente includ producătorul ucrainean Kormotech, care consideră România o piață cheie și ia în calcul construirea unei fabrici local, și grupul belgian United Petfood, care pregătește o nouă unitate de producție în România.
