Noul motor hibrid de pe Dacia Bigster își face loc în două modele Renault, cu o adaptare specială!
Motorul hibrid de 1.8 litri, dezvoltat în centrul de cercetare & dezvoltare al Horse România și produs în uzina Horse din Valladolid, a fost introdus pe Dacia Bigster și acum este disponibil și pe modelele Renault Captur și Symbioz, cu unele îmbunătățiri menite să consolideze poziționarea superioară a mărcii franceze.
Renault a lansat un motor full-hybrid cu o putere de 160 CP, derivat din motorul hibrid inițial de 155 CP utilizat pe Dacia Bigster. Diferența de 5 CP este rezultatul ajustărilor software, având scopul de a menține modelele Renault pe un nivel superior față de cele Dacia, similar cu diferențele întâlnite între motoarele 1.6 Hybrid 145 și 1.6 150 E-Tech, de pe Duster versus Captur/Clio.
Noul motor pe modelele Renault se bazează pe un motor cu ardere internă aspirat de 1.8 litri, care produce 109 CP și emite CO2 în cantități reduse, datorită setărilor care optimizează eficiența arderii. Împreună cu motorul electric de tracțiune de 36 kW (49 CP) și starterul-generator de înaltă tensiune de 15 kW, puterea maximă a vehiculului ajunge la 160 CP, cu un cuplu maxim de 205 Nm, care scade la 172 Nm în cazul descărcării bateriei. Funcționarea acestui ansamblu este gestionată de o cutie de viteze multimodală inteligentă, ce încorporează motorul electric și se alimentează de la o baterie de 230 volți, cu o capacitate de 1,4 kWh.
Emisiile motorului sunt reduse sub 100 g/100 km, atingând aproximativ 98 grame, ceea ce îl face printre cele mai eficiente motoare cu combustie din gama Renault, având un raport excelent consum/performanțe. Comparativ cu motorul anterior de 1.6 litri, noul propulsor oferă un cuplu mai mare la turații mai joase, o putere superioară și un consum redus de 4,3 litri/100 km în regim mixt. De asemenea, capacitatea de remorcare a crescut cu aproximativ 250 kg, atingând aproape o tonă, iar accelerația de la 0 la 100 km/h a fost îmbunătățită, fiind acum de 8,9 secunde (de la 10,6 secunde).
Noul motor hibrid de 1.8 litri, disponibil pe Captur și Symbioz, a fost dezvoltat de inginerii de la Horse, divizia de motoare și cutii a Renault – Geely. Activitățile de cercetare și dezvoltare au fost realizate la unitatea de motoare Horse din Mioveni, Argeș. Renault a investit semnificativ în tehnologiile de propulsie hibrid și este recunoscut ca unul dintre liderii din Europa în acest domeniu, oferind o alternativă ecologică la mașinile complet electrice și la cele PHEV, care sunt în continuare costisitoare pentru o parte considerabilă a clienților.
Renault a vândut deja 750.000 de autoturisme echipate cu motoarele 1.6 E-Tech, ceea ce a dus la o creștere de 7,8% a cotei acestui tip de motorizare în totalul vânzărilor mărcii. Motorul 1.8 full-hybrid, disponibil în variantele de 155 și 160 CP, va contribui semnificativ la reducerea emisiilor de CO2 ale flotelor vândute, ajutând Renault să se alinieze la țintele impuse de Comisia Europeană pentru acest an.
Prețul pentru noua motorizare pe modelele Renault începe de la 30.000 de euro pentru Captur și de la 33.800 de euro pentru Symbioz, pe piața din Franța. În România, prețurile vor fi anunțate în curând, dar se estimează că vor fi cu cel puțin 500 – 1000 de euro mai mici. În comparație, un Dacia Bigster 1.8 Hybrid 155 poate fi comandat de la 27.900 de euro, la care se pot aplica discounturi și tichetul Rabla.
