Porsche se confruntă cu întârzieri în lansarea modelelor electrice din cauza lipsei de baterii
Porsche se află într-o situație dificilă în ceea ce privește dezvoltarea și lansarea modelelelor sale electrice, în special după întârzierile semnificative ale modelului Macan, primul SUV complet electric al mărcii, care a fost adus pe piață cu o întârziere de peste un an. Constructorul auto se baza pe contractele de furnizare semnate cu Northvolt, care a intrat recent în faliment.
De asemenea, prima generație electrică a modelului Porsche 718 (Boxster și Cayman) se confruntă cu probleme înainte de lansare, din cauza absenței bateriilor necesare. Această problemă afectează și alte modele aflate în dezvoltare, iar lipsa bateriilor a fost confirmată de șeful Porsche, Oliver Blume. Pachetul de modele 718, care include Boxster și Cayman, este acum programat să fie lansat abia în 2027, cu un calendar modificat în urma debutului viitorului Cayenne electric.
Cele două modele au ieșit din producție din cauza normelor GSR2, care vor intra în vigoare în iulie 2024, iar planurile inițiale au fost afectate semnificativ. Aceasta va conduce la scăderi inevitabile ale vânzărilor, pe lângă cele deja generate de întârzierea modelului Macan.
Porsche se confruntă și cu dificultăți legate de partenerul care urma să asambleze bateriile, având în vedere că celulele trebuiau să fie furnizate de Northvolt. Compania finlandeză Valmet a construit o fabrică de baterii în Germania, dar aceasta rămâne neutilizată, generând pierderi financiare pentru Porsche.
Pentru a-și echilibra necesarul de baterii, Porsche a decis să investească în Varta, o companie aflată în dificultate care furniza baterii de tracțiune pentru modelele hibride ale constructorului. Un faliment al Varta ar fi constituit un dezastru pentru Porsche, iar investiția reprezintă o soluție temporară care deblochează o parte din liniile de business.
Modelele Taycan și Macan nu se confruntă cu probleme legate de baterii, deoarece utilizează baterii din China, de la CATL, sau din Coreea de Sud, de la LG Chem. Asamblarea celulelor în pachetele de baterii se face în Germania, în apropierea fabricilor Porsche, de către o companie subsidiară a constructorului auto.
Porsche are un plan de producție pentru celule de baterii, dar acest proiect se află în stadiul de pilot, iar producția de serie este planificată pentru anii următori. De asemenea, planurile pentru o fabrică de mari dimensiuni, de tip Gigafactory, nu sunt avansate, ceea ce face ca Porsche să nu se poată baza pe producția acestor baterii în viitorul apropiat.
În urma cererii neașteptat de mici pentru mașinile electrice și a creșterii cererii pentru autovehiculele hibride, Porsche pregătește o versiune a SUV-ului Macan care va utiliza motoare hibride, deși inițial acest proiect nu prevedea o astfel de motorizare.
