Nissan suspendă comenzile pentru SUV-urile Infiniti din SUA din cauza tarifelor vamale instaurate de Trump
Nissan Motor a devenit primul mare producător auto mondial care a anunțat că nu va mai accepta noi comenzi din Statele Unite pentru două modele de SUV-uri „Infiniti” produse în Mexic, ca urmare a tarifelor vamale impuse de președintele american Donald Trump. Producătorul auto japonez a menționat că va menține două schimburi de producție pentru SUV-ul „Rogue” la uzina sa din Smyrna, Tennessee, după ce anterior anunțase că va elimina unul dintre schimburi începând din aprilie.
Nissan nu va mai accepta comenzi suplimentare pentru SUV-urile Infiniti QX50 și QX55 destinate pieței americane, care sunt produse la uzina COMPAS, operată împreună cu Mercedes-Benz în Mexic. Producția acestor modele va continua, însă, pentru piețele din afara SUA. Nu este clar cât din producția acestor modele este vândută în prezent pe alte piețe, dar conform datelor agenției naționale de statistică din Mexic, cele două modele Infiniti au fost exportate din Mexic doar în SUA.
Un purtător de cuvânt din Japonia al Nissan a declarat că modelele sunt livrate și pe alte piețe, cum ar fi Orientul Mijlociu și Canada, însă nu a putut oferi detalii suplimentare. Tarifele vamale globale de 25% anunțate de Trump la sfârșitul lui martie pentru importurile de mașini și camioane în SUA au intrat în vigoare, generând o bulversare pe piețele financiare din întreaga lume.
Nissan se confruntă cu dificultăți în SUA din cauza unei game învechite de modele și a lipsei unor variante hibride. Compania este deosebit de vulnerabilă la noile taxe vamale, având în vedere că exportă cele mai multe mașini din Mexic către SUA dintre toți producătorii auto japonezi.
Problemele Nissan au determinat compania să își reducă de trei ori prognoza de profit în anul financiar recent încheiat și să aibă ratingul de credit retrogradat la statutul de „junk”. Noul director general al companiei, Ivan Espinosa, un mexican în vârstă de 46 de ani, care anterior a fost responsabil cu planificarea, s-a angajat să reducă drastic timpul necesar pentru dezvoltarea de noi modele.
Mercedes-Benz produce SUV-ul GLB la uzina COMPAS.
