Nissan surprinde China cu debutul său electrizant: primul automobil electric conceput special pentru piața locală!
Clienții chinezi ai mărcii Nissan au fost impresionați de cel mai nou model electric, N7, dezvoltat împreună cu partenerii de la Dongfeng. În prima lună de lansare, N7 a înregistrat un volum de vânzări remarcabil, cu 17.215 unități comandate.
Nissan și Dongfeng au anunțat că sedanul N7, creat special pentru piața din China, a avut un debut de succes. Dongfeng este compania care produce, în baza unui contract, mașinile Dacia Spring ce sunt vândute în Europa. Nissan a declarat că, pentru următorii doi ani, intenționează să lanseze două modele NEV destinate pieței chineze, parte a strategiei „In China, for China”, dintr-un total de patru vehicule, dintre care două electrice și două PHEV.
N7 este primul dintre aceste modele și va fi urmat de un SUV electric, precum și de un SUV și un sedan cu motorizări hibride cu încărcare la priză. Conform Nissan, N7 se adresează familiilor tinere care valorizează timpul petrecut împreună. Modelul este disponibil cu două tipuri de baterii, de 58 kWh sau 73 kWh, având o autonomie maximă de 635 km, în regim CLTC.
Tehnologiile integrate în N7 sunt la nivelul așteptărilor clienților chinezi, incluzând un sistem avansat de asistență a șoferului, numit Navigate on Autopilot, dezvoltat în colaborare cu compania chineză Momenta, specializată în conducerea autonomă. Alte inovații includ scaune fără presiune, care utilizează un sistem de postură adaptivă bazat pe inteligență artificială, ajustându-se în funcție de informațiile primite de la senzorii individuali.
N7 este disponibil în trei versiuni – Max, Pro și Air, cu prețuri cuprinse între 119.900 și 149.900 yuani, echivalentul a aproximativ 17.000 și 21.000 USD. Nissan a menționat că numărul mare de comenzi se datorează confortului ridicat, încrederii în marcă și prețului accesibil. 70% dintre clienți sunt familii sub 35 de ani, majoritatea fiind pentru prima dată clienți Nissan.
Partenerul Nissan, Dongfeng, a început transformarea rețelei de distribuție și vânzări pentru a se adapta cerințelor tot mai exigente ale clienților chinezi. Dongfeng a creat peste 100 de centre de distribuție dedicate mașinilor electrice și PHEV, precum și peste 500 de centre de comenzi în toată China. O aplicație online a fost lansată pentru clienți, permițând programarea în service și urmărirea intervențiilor în timp real.
Nissan speră ca noul model N7, alături de următoarele trei modele planificate, să consolideze poziția mărcii pe piața din China, cea mai mare piață auto din lume, chiar dacă nu toate mărcile reușesc să se impună pe această piață.
