Nissan prezintă noul Leaf, promițând „automobilul electric accesibil tuturor”
A treia generație a modelului electric Nissan Leaf a fost lansată oficial, marcând o etapă importantă după o perioadă extinsă de dezvoltare. Noul model se transformă în SUV, având dimensiuni mai mari și trăsături de crossover, reprezentând un pilon esențial în redresarea companiei japoneze, care se confruntă cu o scădere semnificativă a vânzărilor în ultimii ani.
Informațiile inițiale prezentate de Nissan subliniază caracterul popular al noului automobil, fiind folosită expresia „Electric fără efort: Nissan LEAF este mașina EV pentru toți”. Compania își propune să ofere o alternativă convingătoare pentru cumpărătorii de motoare cu combustie, punând accent pe autonomia bateriei, viteza de încărcare și tehnologiile de asistență.
Noul CEO al Nissan, Ivan Espinosa, a evidențiat contribuția primului Leaf la popularizarea vehiculelor electrice, dorind să transfere acest atribut și către noua generație. Designul noului Leaf păstrează teme anterioare, dar adoptă un stil modern, cu un simbol geometric care se pronunță „ni-san”, format din două dreptunghiuri verticale și trei orizontale, simbolizând intrarea mărcii într-o nouă eră de design.
Caroseria de tip SUV coupe are un coeficient aerodinamic de 0,26 – 0,25, în funcție de piață. Designul frontal include blocuri optice în formă de V și o linie LED, iar în spate, luminile stop 3D sunt descrise ca „Zen digital”. La interior, se remarcă cele două ecrane de 12,3 inchi sau 14,3 inchi, reunite într-un display unitar, precum și acoperișul panoramic cu reglare a intensității luminii.
În ceea ce privește motorizarea, Nissan a introdus un nou motor 3-în-1, care include motor, invertor și reductor, având o dimensiune cu 10% mai mică față de generația anterioară. Noul Leaf va oferi două versiuni de baterie cu Litiu-Ion, răcite cu lichid: o baterie de 52 kWh cu un motor de 130 kW și o baterie de 75 kWh cu un motor de 160 kW. Autonomiile estimate ajung până la 485 km pentru versiunea din SUA, iar pentru Japonia și Europa se așteaptă „peste 600 km” cu bateria de 75 kWh. Detalii privind bateria mai mică vor fi confirmate la startul vânzărilor.
Încărcarea bateriei nu pare a fi la cele mai bune standarde, timpul avansat fiind de 35 de minute pentru o încărcare de la 10 la 80%, comparativ cu 12 minute anunțate de unele mărci chinezești. Dimensiunile noii generații Leaf sunt de 4,35 metri lungime (4,40 metri în SUA), 1,81 metri lățime, 1,55 metri înălțime, cu un ampatament de 2,69 metri și un portbagaj de 420 litri.
Nissan a anunțat că va oferi informații suplimentare, inclusiv prețuri, odată cu lansarea comenzilor pe fiecare piață, primii clienți urmând să fie cei din SUA, unde mașina va fi introdusă în curând. În Europa și alte piețe, lansarea va avea loc anul viitor. Noul Nissan Leaf va fi asamblat atât la uzina Tochigi din Japonia, cât și în uzina din Marea Britanie, în Sunderland, unde s-au investit sume semnificative pentru electrificare.
