Nissan își propune să păstreze motorul pe benzină în noul Juke
Nissan a prezentat recent primele imagini cu viitoarea generație a modelului Juke, un SUV popular în Europa. Deși inițial era planificat să aibă un motor electric exclusiv, noua conducere a companiei a constatat că tranziția către propulsia electrică este mai lentă decât se estima. Astfel, se caută soluții pentru a menține motoarele termice în oferta mărcii.
Un oficial Nissan din Europa a afirmat că „este o opțiune pe masă” ca Juke să rămână o mașină cu motoare cu combustie, în funcție de decizia finală a conducerii companiei. A treia generație a modelului Juke se află în plină dezvoltare, iar lansarea este programată pentru 2026. Modelul va utiliza platforma Ampere, dezvoltată de Renault, bazată pe vechea platformă CMF-EV, similară cu cele folosite pentru Megane E-Tech și Scenic E-Tech.
Designul noului Juke va fi inspirat din conceptul Hyper Punk și va integra o mare parte din sistemele de asistență și conectivitate ale modelului Ariya. Nissan a confirmat că Juke va deveni al patrulea model complet electric din Europa, după Leaf, Ariya și Micra (derivat din Renault 5). Spre deosebire de Micra, care va fi produsă de Renault, Juke va fi asamblat în continuare în Marea Britanie, în uzina din Sunderland, adaptată pentru producția de vehicule electrice.
Nissan a beneficiat de sprijin financiar din partea guvernului britanic, în cadrul unui program de stimulare a producției de vehicule electrice, pentru a respecta țintele de emisii de CO2 stabilite de autoritățile din UE și UK. În prezent, nu este clar dacă menținerea motorului termic în gama Juke se va realiza prin adaptarea platformei pentru a permite echiparea cu motorul pe benzină sau prin continuarea producției modelului existent, în paralel cu noul model prevăzut pentru lansare.
Strategia ar putea fi similară cu cea adoptată de Volvo, care a lansat face-lifturi suplimentare pentru modelele XC60 și XC90 pentru a răspunde cererii crescute de mașini cu motoare termice. În contextul actual, Nissan consideră vital să își conserve și să își crească vânzările din Europa, care reprezintă a treia piață ca volum după SUA și Asia. Compania se confruntă cu scăderi ale vânzărilor pe aproape toate piețele și a raportat o pierdere de 600 de miliarde de yeni la finalul anului fiscal 2024, urmată de noi rezultate negative în primul trimestru al anului fiscal început pe 1 aprilie.
