Nissan dezvăluie viitorul mobilității: mașini autonome cu tehnologie de inteligență artificială de ultimă oră!
Nissan va lansa următoarea generație a tehnologiei de asistență ProPILOT începând din 2027. Sistemul va include tehnologia Nissan Ground Truth Perception, bazată pe o nouă generație de software Wayve AI Driver și senzori Lidar. Compania japoneză afirmă că aceasta „va stabili un nou standard pentru conducerea autonomă cu capacitate avansată de evitare a coliziunilor”.
Software-ul Wayve AI Driver, dezvoltat de compania de inteligență artificială Wayve, este conceput pentru a gestiona condițiile de condus foarte complexe din lumea reală, imitând comportamentul uman. Tehnologia Wayve are o capacitate ridicată de a învăța eficient și rapid din cantități mari de date, care vor fi utilizate de vehiculele viitoare ale Nissan.
Decizia companiei reprezintă o mișcare semnificativă în contextul schimbării CEO-ului și a perspectivei de dezvoltare a unor noi tehnologii. În prezent, Nissan echipează mașinile sale cu sistemul de asistență ProPilot, care include toate funcțiile de bază standardizate în industria auto, cunoscute sub numele de ADAS. Aceste funcții utilizează camere și senzori Lidar pentru a preveni coliziunile cu alte vehicule și participanții vulnerabili la trafic, oferind asistență în intersecții și la schimbarea direcției.
Acest tip de asistență se încadrează în nivelul de autonomie Level 2, conform standardelor SAE la nivel global. Acesta include și pilotul automat (cruise control) inteligent sau adaptiv, care permite menținerea distanței față de vehiculul din față și frânarea până la 0 km/h, urmată de pornirea automată de pe loc în ambuteiaje.
Recent, Nissan a prezentat cea mai avansată tehnologie de care dispune, sub forma unui vehicul experimental, fără șofer, care a circulat pe un drum public din Japonia. Mașina este un prototip pe care Nissan se bazează pentru a introduce un serviciu public de mobilitate cu vehicule fără șofer. Tehnologia de pe prototipul Serena fără șofer se bazează pe 14 camere, nouă radare și șase senzori Lidar, iar informațiile sunt prelucrate cu ajutorul inteligenței artificiale, care ajută la recunoașterea, predicția comportamentală, analiza și controlul vehiculului.
