Nicușor Dan, implicat în scandalul finanțării subterane în campania electorală
Nicușor Dan a cheltuit jumătate din donațiile primite de la cetățeni cu o firmă care are panouri publicitare stradale, legată în trecut de afaceristul Matei Păun. Se afirmă că prețurile facturate de această companie sunt mai mici decât cele de pe piață, ceea ce a dus la acuzații că Nicușor Dan și Matei Păun ar masca finanțarea campaniei electorale.
Matei Păun a răspuns acuzațiilor, catalogându-le drept „minciuni” și susținând că comparațiile de prețuri sunt eronate, indicând că sunt comparate „mere cu pere”. De asemenea, Păun a criticat statul român și ANAF pentru lipsa de confidențialitate a datelor companiilor comerciale.
Nicușor Dan a decis să își facă reclamă pe panourile companiei Getica OOH SRL, legată de Matei Păun, despre care se susține că ar avea un control asupra acesteia. Matei Păun a declarat: „Este o minciună ca eu aș controla această firmă. Reia multiple calomnii dezmințite și demontate de-a lungul timpului.” El a adăugat că, chiar dacă ar fi fost proprietarul firmei, nu ar reprezenta o neregulă.
În perioada 26 februarie – 31 martie, echipa de campanie a lui Nicușor Dan a plătit 1.091.614 lei (aproximativ 200.000 de euro) pentru 20 de facturi emise de Getica OOH. Jurnaliștii au subliniat că prețurile pentru campania lui Dan sunt semnificativ mai mici comparativ cu cele cerute altor clienți comerciali.
Potrivit lui Păun, prețurile oferite de Getica OOH sunt conforme cu piața, explicând că diferențele de preț sunt justificate prin durata contractului: „E normal ca prețul pentru 8 zile la Nicușor Dan să fie de 3-4 ori mai mic decât prețul la alți clienți comerciali pentru 31 de zile.”
Păun a mai acuzat că facturile publicate au fost scurse din datele raportate de Getica OOH la ANAF, precizând că formatul prezentat nu este standardul utilizat de firmă, ci un format prelucrat.
Legătura dintre Matei Păun și Getica OOH datează din anul 2011, când a intermediat vânzarea acestei companii către un consorțiu din Federația Rusă. Getica OOH este aceeași companie pe care Nicușor Dan a contractat-o și în campania din anul 2024 pentru publicitate electorală. Actualii beneficiari ai companiei sunt Jean Rădulescu, Ion Arin Alexandru și Iulian Cosmin Răduțoiu, cu care Păun are relații de afaceri mai vechi.
