Nicușor Dan face public cât a investit în campania electorală
Candidatul independent la alegerile prezidențiale, Nicușor Dan, a anunțat că a cheltuit până acum pe publicitate electorală între 700.000 și 800.000 de euro. Din această sumă, aproximativ 500.000 de euro au fost alocați pentru campanii în mediul online, conform declarațiilor sale. Dan a exprimat speranța că va reuși să obțină împrumuturi pentru a-și finanța campania, având în vedere că Autoritatea Electorală Permanentă decontează o parte din aceste cheltuieli și poate returna banii.
„Suma pe care am cheltuit-o pentru tot online-ul este de ordinul 500.000 de euro. În precampanie am reușit să atragem niște donații. După cum știți, în campania care începe vineri, statul rambursează cheltuielile candidaților, într-o anumită limită. Întrebarea este dacă vom reuși să împrumutăm suficient de mulți bani ca să fim la nivelul celorlalți candidați”, a declarat Dan.
Acesta a subliniat că suma cheltuită în precampanie este cea mai mare înregistrată de un candidat la alegerile prezidențiale din 4 mai, dar este semnificativ mai mică decât sumele cheltuite de candidații din noiembrie, care au fost de ordinul 2, 3, 4 milioane de euro.
Dan a precizat că suma pe care o va cheltui pe publicitate electorală în campania oficială va depinde de împrumuturile pe care le va obține. „A fost destul de dificil să obținem donații, pentru că asta înseamnă ca oamenii să ne dea din buzunarul lor bani pe care nu o să-i dăm niciodată înapoi. Pe când acum mă aștept să fie mai ușor să obținem împrumuturi, așa cum am făcut și la alegerile locale din vară, pentru că sunt bani pe care oamenii ni-i dau și după patru luni, Autoritatea Electorală Permanentă ni-i dă înapoi și noi îi înapoiem. Deci, teoretic, e mai simplu să obținem împrumuturi decât donații”, a explicat el.
