Nepotul lui Mircea Lucescu dezvăluie o bere inedită, revitalizând renumitul brand Grivița
Clubul de fotbal Rapid București, împreună cu Matei Lucescu, nepotul selecționerului Mircea Lucescu și fiul fostului antrenor al Rapidului, Răzvan Lucescu, au lansat berea ‘1923’, destinată suporterilor giuleșteni. Numele produsului evocă istoria echipei bucureștene, fondată în anul 1923.
Matei Lucescu a subliniat că intenția acestui proiect este de a conecta tradiția clubului Rapid cu suporterii, fără a urma calea clasică a denumirilor de tip „bere Rapid” sau „bere Giulești”. De asemenea, el a promis o bere specială în cazul în care echipa va câștiga un trofeu în sezonul următor.
În 2023, Matei Lucescu a anunțat o investiție de 6 milioane de euro într-o nouă fabrică, situată în zona Popești-Leordeni din București, menită să susțină cererea din retail. Această fabrică, care reprezintă cea mai modernă unitate de producție de bere craft din Europa de Est, a fost construită ca un proiect greenfield, iar construcția a început în februarie 2022. Capacitatea de producție a fabricii poate varia de la 2.000 de hectolitri pe an până la 27.000 de hectolitri/an, având un număr estimat de 25-30 de angajați.
În prezent, retailul contribuie cu 30-35% la vânzările companiei, produsele fiind disponibile în rețelele Cora, Carrefour, Auchan și Mega Image.
Matei Lucescu a început în 2017 să reînvie brandul de bere Grivița, care a fost activ în perioada comunistă și în anii ’90. El a solicitat înregistrarea mărcii la OSIM și a înființat o firmă cu activitate principală în fabricarea berii, precum și în baruri și servirea băuturilor.
Istoria brandului Grivița datează din 1869, când antreprenorul german Erhard Luther a înființat fabrica de bere care i-a purtat numele. După naționalizarea din 1948, fabrica a devenit Întreprinderea de Bere București – Fabrica „Grivița”. În anii ’70, a fost redenumită Fabrica Gambrinus. În 1998, fabrica a fost preluată de investitori britanici și americani, care au implementat un program de modernizare, finalizat în martie 2000. Producția de bere a încetat în 2005, iar în 2013, Heineken a vândut fabrica și terenul aferent companiei Kiseleff Development, care a planificat să conserve clădirile istorice ale fabricii, dar ulterior a vândut la rândul său fabrică dezvoltatorului lituanian Hanner Holding, care are planuri similare pentru spațiul respectiv.
