25 octombrie 2025
Contact
Reper News
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Sănătate
  • Showbiz
  • Sport
Reper NewsReper News
Font +/-Aa
Cautare
  • Categorii
    • Politică
    • Local
    • Actual
    • Economic
    • Extern
    • Sănătate
    • Showbiz
    • Sport
  • Info
    • Contact
Urmați-ne
© 2025 repernews.ro
Local

MSC Group își propune să preia conducerea Șantierului Naval Mangalia, în timp ce sute de angajați se luptă cu întârzieri la salarii, în contextul reluării activităților de reparații.

Radu Bălescu
Ultima actualizare: 05/06/2025 10:37
Radu Bălescu
Distribuie
msc group vrea sa preia administrarea santierului naval mangalia activitatea de reparatii a fost reluata dar sute de angajati se confrunta cu restante salariale 684148ecd990c
Distribuie

MSC Group își propune să preia conducerea Șantierului Naval Mangalia

Mediterranean Shipping Company (MSC), unul dintre cei mai importanți operatori navali din lume, și-a exprimat oficial intenția de a prelua administrarea Șantierului Naval Damen Mangalia. Informația a fost confirmată printr-o scrisoare adresată Guvernului României și Președinției, în care reprezentanții MSC își declară interesul pentru revitalizarea șantierului și angajarea forței de muncă locale.

După un an de stagnare, fără comenzi și cu aproape o mie de angajați în șomaj tehnic, șantierul naval din Mangalia pare să fi reluat activitatea. Din luna mai, în docuri au revenit două nave pentru reparații, iar circa 800 de angajați au fost reactivați. Totuși, incertitudinea persistă. Aproximativ 300 de salariați nu și-au primit indemnizațiile de șomaj tehnic pentru lunile martie, aprilie și mai, iar alți 114 angajați urmează să intre în șomaj.

Laurențiu Gobeajă, liderul Sindicatului Navalistul, a declarat: „Așa cum este denumirea, este doar o exprimare a intenției. Este un pas important, dar nu știm dacă Guvernul României a răspuns și, dacă da, în ce constă acel răspuns. Așteptăm ca reprezentanții Guvernului României să ne comunice dacă au răspuns acelei scrisori de intenție și în ce stadiu se află negocierile cu investitorul interesat să preia administrarea șantierului. Sperăm să nu rămână doar la nivel de intenție, având în vedere că, recent, un alt investitor din Turcia și-a exprimat, de asemenea, intenția și apoi nu s-a întâmplat nimic concret.”

Scrisoarea de intenție transmisă Guvernului pe 20 aprilie 2025 este semnată de Prabhat Jha, CEO al MSC Shipmanagement Limited, în numele fondatorului companiei, căpitanul Gianluigi Aponte. Documentul menționează că MSC dorește „să administreze și să opereze șantierul Mangalia”, să „angajeze personal local” și să „aducă în faza inițială personal de conducere și expertiză din afară”, cu scopul de a dezvolta resursele umane la nivel local.

Compania are deja o prezență în Constanța prin biroul MSC Crewing Services și susține că intenționează să devină „cel mai mare angajator de navigatori români”. De asemenea, „facilitățile șantierului de la Mangalia se potrivesc perfect și pentru instruirea viitorilor ingineri și navigatori din România”, conform aceleași scrisori.

Un reprezentant al Damen Mangalia a declarat, sub protecția anonimatului, că MSC ar fi plătit în avans pentru reparațiile unor nave, gest rar întâlnit în industrie, ceea ce ar demonstra seriozitatea interesului. „Faptul că dau avans arată că sunt bine intenționați”, a adăugat acesta.

În paralel cu reluarea activității, situația financiară a salariaților rămâne incertă. Potrivit lui Gobeajă, nu doar că sunt întârzieri la plata indemnizațiilor de șomaj tehnic, dar nici primele de Paște, tichetele de masă și alte ajutoare sociale (precum cele în caz de deces) nu au fost achitate până în prezent.

Până la acest moment, Guvernul României nu a transmis public un răspuns oficial privind scrisoarea MSC, iar negocierile cu potențialul investitor nu au fost confirmate. Surse din interior susțin că discuțiile sunt în desfășurare.

Cine este MSC Group

Mediterranean Shipping Company a fost fondată în 1970 de Gianluigi Aponte și soția sa Rafaela Aponte Diamant. În 2024, averea cuplului era estimată la peste 33 de miliarde de dolari. MSC este în prezent cel mai mare operator de containere din lume, cu o flotă de peste 900 de nave și o prezență activă în 155 de țări, unde are peste 200.000 de angajați.

În comparație, grupul Damen – partenerul actual al statului român în șantierul Mangalia – activează în 35 de țări și are 12.500 de angajați. În paralel cu divizia de transport maritim, MSC operează și în domeniile croazierelor, logisticii și operațiunilor portuare. Deține șantiere proprii în locații strategice precum Anvers și Napoli și utilizează peste 100 de andocări anual doar în zona Mediteranei.

Potrivit scrisorii, MSC ia în calcul utilizarea șantierului din Mangalia pentru viitoare construcții de nave de croazieră, ropax și remorchere – o perspectivă care ar putea relansa activitatea industrială în sudul litoralului românesc.

Distribuie acest articol
E-mail Copiază legătură Imprimare
Articolul precedent exclusiv doua transferuri pregatite de o echipa din superliga totul sta la mana lui dinamo 6841485ae3328 Două transferuri în așteptare din Superligă! Destinul lor depinde de deciziile lui Dinamo
Articolul următor foto video 17 perchezitii in constanta si alte doua judete intr un dosar coordonat de parchetul judecatoriei medgidia actiunea se inscrie in operatiunea jupiter 68414c8163b79 17 descinderi spectaculoase în Constanța și alte două județe, sub coordonarea Parchetului Judecătoriei Medgidia, parte a operațiunii JUPITER.
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Ad Image

Ultimele stiri

RFK Jr. propune o schimbare radicală: consumul crescut de grăsimi saturate pentru americani, în fața a două decenii de cercetări medicale.

RFK Jr. propune o schimbare radicală: consumul crescut de grăsimi saturate pentru americani Robert F.…

25/10/2025

Povestea unei legende: Cofetăria Silvian din Constanța închide ușile după 30 de ani de excelență. Ce dezvăluie Silviu Miron, maestrul cofetar și fondatorul afacerii?

Povestea unei legende: Cofetăria Silvian din Constanța închide ușile după 30 de ani de excelență…

25/10/2025

Elias Charalambous dezvăluie soluția rapidă pentru criza de la FCSB!

Criza de la FCSB și soluția lui Elias Charalambous "Roș-albaștrii" se află într-o situație dificilă,…

25/10/2025

Îngrădiri ale circulației pentru ceremonia de sfințire a Catedralei Naționale: Străzile din București afectate de blocaje auto

Îngrădiri ale circulației pentru ceremonia de sfințire a Catedralei Naționale Restricții de trafic și măsuri…

25/10/2025

Bistrițenii strălucesc în Champions League: Spectacol de neuitat cu Ostase!

Bistrițenii strălucesc în Champions League: Spectacol de neuitat cu Ostase! Gloria Bistriţa a obţinut o…

25/10/2025

S-ar putea să vă placă și

un constantean urmarit international condamnat pentru talharie prins in italia 68b2bb7ec8440
Local

Un constănțean fugit, condamnat pentru jaf, capturat în Italia!

Moderator Radu Bălescu
licitatie de peste 442 de milioane de lei pentru proiecte publice la constanta 68cc99ec1e201
Local

Afaceri de milioane: Licitație de 442 de milioane de lei pentru dezvoltarea proiectelor publice în Constanța

Moderator Radu Bălescu
accident grav intre neptun si mangalia pe dn39 au fost trimise ambulante si elicopterul smurd 685cf4e2f1cb1
Local

Coliziune SERIOASĂ pe DN39, între Neptun și Mangalia! Echipaje de salvare și elicopterul SMURD au intervenit!

Moderator Radu Bălescu
performanta de elita la doar 16 ani constanteanca ana maria hurmuzache viitorul yachtingului romanesc 68b6c51f07bfb
Local

Marea speranță a yachtingului românesc: Ana-Maria Hurmuzache, o talentată constănțeancă de doar 16 ani!

Moderator Radu Bălescu
Reper News
Facebook Twitter Youtube
Site-ul nostru de știri îți pune la dispoziție cele mai recente informații și analize detaliate dintr-o gamă largă de domenii: politică, actualitate, economie, evenimente internaționale, lifestyle, sport și travel. Echipa noastră de jurnaliști monitorizează constant evoluțiile din întreaga lume, garantându-ți perspective echilibrate și obiective, pentru a te menține mereu bine informat.
Utile
  • Contact
  • Politica de Confidențialitate
© 2025 repernews.ro
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?