26 octombrie 2025
Contact
Reper News
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Sănătate
  • Showbiz
  • Sport
Reper NewsReper News
Font +/-Aa
Cautare
  • Categorii
    • Politică
    • Local
    • Actual
    • Economic
    • Extern
    • Sănătate
    • Showbiz
    • Sport
  • Info
    • Contact
Urmați-ne
© 2025 repernews.ro
Extern

Motivul pentru care Rusia nu mai poate să fabrice avioane comerciale și impactul asupra zborurilor interne

Radu Bălescu
Ultima actualizare: 08/08/2025 11:56
Radu Bălescu
Distribuie
de ce nu mai reuseste rusia sa produca avioane comerciale si cum sunt afectate zborurile pe rutele interne 6895bb6eb1420
Distribuie

Motivul pentru care Rusia nu mai poate să fabrice avioane comerciale și impactul asupra zborurilor interne

Producătorii ruși au livrat un singur avion comercial în 2025, din cele 15 promise, în contextul în care sancțiunile internaționale și dobânzile ridicate au blocat investițiile și accesul la piese esențiale. Lipsa aeronavelor moderne afectează deja zborurile interne, iar autoritățile sunt forțate să improvizeze soluții.

De la invazia Ucrainei în februarie 2022, sancțiunile occidentale au restricționat accesul la componente și avioane străine. Companiile aeriene din Rusia, cu o flotă de peste 700 de aeronave dominată de modele Airbus și Boeing, se bazează acum pe rute complexe și indirecte de import pentru a obține componentele critice. O sursă din industria aviatică rusă a declarat pentru Reuters: „Nu există componente bază, nu există tehnologie, nici facilități de producție sau ingineri. Pentru a crea toate acestea de la zero este nevoie de ani de zile, dacă nu de decenii.”

Provocările geografice ale Rusiei, cea mai mare țară din lume, amplifică dependența de avioanele comerciale pentru transportul de marfă și pasageri. Recent, incidentele majore au subliniat necesitatea urgentă de a preveni degradarea flotei. De exemplu, în iulie, un avion din era sovietică, Antonov An-24, construit în 1976, s-a prăbușit, iar toate cele 48 de persoane aflate la bord au decedat. La scurt timp după aceea, Aeroflot a fost nevoită să lase la sol zeci de avioane din cauza unui atac cibernetic masiv.

Sectorul aviatic se confruntă cu dificultăți în a se autosusține, iar producția fabricilor s-a contractat cu cel mai rapid ritm din martie 2022. Dobânzile ridicate au avut un impact negativ asupra producției auto, au dus la falimente în sectorul cărbunelui, au încetinit exporturile de materii prime și au contribuit la o încetinire a PIB-ului. Dmitry Polevoy, director de investiții la Astra Asset Management, a avertizat că sectorul industrial este aproape de recesiune.

În 2021, Rusia a adăugat 52 de avioane comerciale noi flotei sale, dar de atunci doar 13 aeronave noi au fost adăugate, incluzând 12 Sukhoi Superjets și un Tupolev Tu-214. Guvernul de la Moscova a revizuit constant țintele de producție, reducând obiectivul de livrări de la 171 la 21 de avioane. Lunile recente au adus noi revizuiri, din cauza dobânzilor ridicate care continuă să încetinească producția.

Conglomeratul de stat Rostec, care supraveghează producția avioanelor de pasageri, nu reușește să îndeplinească obiectivele stabilite. Producția de serie a avioanelor MC-21, SJ-100 și IL-114 a fost amânată pentru 2026, cu doi ani mai târziu decât era planificat inițial. Modelul MC-21, construit cu componente rusești, este considerat mai greu decât versiunea cu piese din import, ceea ce reduce eficiența și autonomia de zbor, făcându-l mai puțin atractiv pentru companiile aeriene.

În ciuda eforturilor de a dezvolta producția locală, Rusia rămâne dependentă de livrările externe. Datele vamale arată că în 2022 au fost importate componente în valoare de cel puțin 300.000 de dolari prin intermediari din Turcia, China, Kârgâzstan și Emiratele Arabe Unite. Aceste componente includ produse de la companii precum Safran (Franța), Honeywell (SUA) și Rolls-Royce (Marea Britanie).

Rusia a dezvoltat un sistem paralel de importuri, astfel încât mărfurile să ajungă în țară prin terțe părți, fără ca producătorul să fie conștient de aceste exporturi. Honeywell a declarat că nu furnizează echipamente sau componente pentru companiile rusești și lucrează activ pentru a întrerupe orice redirecționare posibilă a produselor sale spre Rusia prin intermediari.

Moscova este nevoită să găsească soluții creative, solicitând companiilor aeriene din țări din Asia Centrală, precum Kazahstan și Uzbekistan, să efectueze zboruri pe rutele interne din Rusia.

Etichete:aviaticaavioncomercialindustieinternerusiazboruri
Distribuie acest articol
E-mail Copiază legătură Imprimare
Articolul precedent invatamant dual universitar universitatea ovidius din constanta extinde reteaua de parteneri in consortiul tehno dobrogea 6895bb381bead Universitatea Ovidius din Constanța își lărgește orizonturile prin noi colaborări în cadrul Consorțiului Tehno-Dobrogea pentru învățământul dual universitar.
Articolul următor primarul unei comune din teleorman este anchetat de dna ar fi luat 145 000 de lei mita in schimbul unor contracte 6895bb8808de5 Primarul dintr-o comună teleormăneană, în vizorul DNA pentru o presupusă mită de 145.000 de lei legată de contracte.
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Ad Image

Ultimele stiri

Everton – Tottenham, la ora 18:30, doar pe VOYO! O confruntare provocatoare pentru echipa lui Radu Drăgușin!

Everton - Tottenham, la ora 18:30, doar pe VOYO! Partida Everton - Tottenham, din runda…

26/10/2025

Loteria de Duminică, 26 octombrie 2025: Șansa de a câștiga milioane de euro la 6/49 și Joker!

Loteria de Duminică, 26 octombrie 2025 Duminică, 26 octombrie 2025, vor avea loc noi trageri…

26/10/2025

Spectacolul fotbalistic al Ligue 1: Lille vs. Metz, Angers vs. Lorient, Auxerre vs. Le Havre și Rennes vs. Nice, alături de derby-ul Lyon – Strasbourg, urmărește-l pe VOYO!

Olympique Lyon – Strasbourg, în direct pe VOYO de la 21:45 Formația lui Paulo Fonseca…

26/10/2025

Un aerodrom enigmatic s-a ivit pe o insulă nelocuită din Marea Roșie. Ce importanță are expansiunea rețelei de baze militare maritime din Yemen?

Un aerodrom enigmatic în Marea Roșie Imagini din satelit au relevat construcția unui nou aerodrom…

26/10/2025

Sentință ISTORICĂ la Constanța pentru un tânăr din Tulcea! A sustras 2 lei de la un copil, iar faptele sale anterioare l-au prins din urmă.

Sentință ISTORICĂ la Constanța pentru un tânăr din Tulcea Un tânăr din Tulcea a fost…

26/10/2025

S-ar putea să vă placă și

trump troleaza canada in ziua votului pentru camera comunelor alegeti l pe omul care poate reduce taxele la jumatate 680fd2dc148f4
Extern

Trump își bate joc de Canada în ziua alegerilor pentru Camera Comunelor: „Optați pentru cel capabil să reducă impozitele la jumătate!”

Moderator Radu Bălescu
india a cerut inspectie de urgenta la toate avioanele boeing 787 684d6db692bc8
Extern

India solicită o verificare rapidă a tuturor aeronavelor Boeing 787

Moderator Radu Bălescu
donald trump spune ca nato ar trebui sa doboare avioanele rusesti care intra in spatiul aerian al aliantei nord atlantice 68d3025ec329c
Extern

Donald Trump propune ca NATO să interceptese avioanele rusești ce pătrund în cerul alianței nord-atlantice.

Moderator Radu Bălescu
oana toiu s a intalnit cu volodimir zelenski la kiev ce subiecte au fost abordate 6894e50444400
Extern

Întâlnirea Oanei Ţoiu cu Volodimir Zelenski la Kiev: Temele discutate în cadrul dialogului lor

Moderator Radu Bălescu
Reper News
Facebook Twitter Youtube
Site-ul nostru de știri îți pune la dispoziție cele mai recente informații și analize detaliate dintr-o gamă largă de domenii: politică, actualitate, economie, evenimente internaționale, lifestyle, sport și travel. Echipa noastră de jurnaliști monitorizează constant evoluțiile din întreaga lume, garantându-ți perspective echilibrate și obiective, pentru a te menține mereu bine informat.
Utile
  • Contact
  • Politica de Confidențialitate
© 2025 repernews.ro
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?