Mirel Rădoi și Goldbach: Investiție într-o bijuterie istorică
Grupul Goldbach, deținut de soții Elena Oancea și Florentin Avădanei, a achiziționat de la omul de afaceri Simon Maurer o parte din terenul fostei fabrici de zahăr Târgu Mureș, urmând să construiască un parc de retail. Acest parc se va adăuga rețelei existente a grupului, care include parteneriate cu Mirel Rădoi, fost jucător de fotbal, și cu Patrick Borcea, fiul lui Cristian Borcea.
„Am achiziționat două loturi în Târgu Mureș, cu o suprafață totală de aproximativ 12.000 de metri pătrați, unde vom dezvolta două proiecte de retail: unul cu o suprafață de circa 3.100 metri pătrați la parter și altul cu parter plus etaj, având aproximativ 4.300 metri pătrați“, a declarat Florentin Avădanei, fondator și co-CEO al Goldbach Group. Proiectul este în curs de autorizare, iar obținerea documentației este așteptată până în noiembrie.
Viitorul parc de retail va fi construit pe un teren care a fost odată parte din fabrica de zahăr Târgu Mureș, un important producător de zahăr în România, cu o activitate de 114 ani. Fabrica a fost închisă în 2007, după ce a început să funcționeze în pierdere, iar terenul a fost achiziționat de Simon Maurer, care a început construcția unui ansamblu rezidențial cu planuri de a dezvolta 3.400 de apartamente.
Proiectul de retail este gestionat de K2 Retail Properties, o companie holding din cadrul grupului Goldbach, care se ocupă cu investițiile în parcurile de retail. Aceasta va dezvolta aproximativ 33.000 de metri pătrați de spații de retail până în 2027, în 14 proiecte distincte. K2 Retail Properties a fost înființată în 2024, cu primul parc de retail deschis la Râșnov, în județul Brașov.
În martie 2025, K2 Retail Properties a lansat Lidl Berceni, prima etapă a unui parc complet de retail care include și o galerie de retail nealimentar. În acest proiect, Goldbach Group a colaborat cu Patrick Borcea, având în vedere extinderea portofoliului la circa 50.000 de metri pătrați de spații comerciale, cu investiții totale estimative de peste 36 de milioane de euro.
În ultimii patru ani, Goldbach Group a participat la dezvoltarea unor proiecte pentru retailerii Kaufland, Lidl și Penny în 12 orașe și comune din România, acoperind o suprafață de aproximativ 240.000 de metri pătrați. Deși în primul trimestru al acestui an nu s-a finalizat niciun proiect nou de retail, livrările au crescut semnificativ în lunile aprilie și mai, când au fost inaugurate aproximativ 150.000 de metri pătrați de noi scheme comerciale.
Stocul modern de spații de retail din România a atins circa 4,7 milioane de metri pătrați, iar dezvoltatorii au anunțat planuri majore de investiții pentru următorii ani, prevăzând livrarea a mai mult de 600.000 de metri pătrați de spații comerciale până la sfârșitul acestui deceniu.
