Ministerul Transporturilor anunță trenuri cu viteze de 200 km/h pe ruta București-Craiova
Modernizarea căii ferate București-Craiova progresează, Ministerul Transporturilor anunțând lansarea a două proiecte de Hotărâri de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici. Acestea preconizează că pe majoritatea traseului, circulația se va putea realiza cu viteze de până la 200 km/h, dar implementarea efectivă va avea loc ulterior.
Pe această rută, se planifică desființarea a două stații. Proiectul de Hotărâre de Guvern a fost publicat în consultare publică pe site-ul ministerului, având ca obiectiv investiția „Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Craiova, Subsecțiunea 1: București Nord – Roșiori Nord”, lucrare de utilitate publică de interes național.
Linia ferată București Nord-Videle-Roșiori-Craiova face parte din ramura sudică a Coridorului Rin-Dunăre, asigurând legătura cu ramura nordică a acestui coridor și cu Coridorul Orient/Est-Mediteranean, precum și cu traseul fostului Coridor Pan-european IX.
Tronsonul de pe magistrala feroviară 100 are o lungime de 95,5 km, traversând sectoarele 1 și 6 din municipiul București și trei județe: Ilfov, Giurgiu și Teleorman. Acesta este administrat de SRCF București (de la București la Videle – 51,604 km) și SRCF Craiova (de la Videle la Craiova – 43,916 km).
Calea ferată București-Roșiori Nord este o linie dublă, electrificată, dotată cu instalații de bloc de linie automat (BLA) pe toată lungimea sa. Pe această linie există 11 puncte de secționare (stații CF și halte de mișcare), inclusiv Bucureștii Noi, Chiajna, Grădinari, Vadu Lat, Zăvestreni, Videle, Ciolpani, Gălăteni, Olteni, Rădoiești și Atârnați. De asemenea, pentru traficul local de călători, sunt amplasate șase puncte de oprire în linie curentă: Carpați, Parc Divertisment Chiajna, Domneștii de Sus, Zorile, Anghelești și Vârtoapele.
