16 decembrie 2025
Contact
Reper News
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Sănătate
  • Showbiz
  • Sport
Reper NewsReper News
Font +/-Aa
Cautare
  • Categorii
    • Politică
    • Local
    • Actual
    • Economic
    • Extern
    • Sănătate
    • Showbiz
    • Sport
  • Info
    • Contact
Urmați-ne
© 2025 repernews.ro
Economic

Mașinile PHEV pe cale de dispariție: îngrijorări din partea marilor producători privind viitorul acestei tehnologii de propulsie

Radu Bălescu
Ultima actualizare: 20/06/2025 19:32
Radu Bălescu
Distribuie
masinile phev ar putea sa devina istorie dupa ce mai multi constructori si au exprimat rezervele fata de viitorul acestei propulsii 68558ce7a0394
Distribuie

Mașinile PHEV pe cale de dispariție: îngrijorări din partea marilor producători privind viitorul acestei tehnologii de propulsie

Propulsia hibridă cu încărcare la priză (PHEV) nu a reușit să capteze o piață semnificativă în industria auto, în ciuda avantajelor pe care le oferă, combinând motorul pe combustie cu cel electric. Recent, mai mulți reprezentanți ai sectorului auto și-au exprimat îngrijorările cu privire la viitorul acestei tehnologii. Printre motivele invocate se numără costurile mari și beneficiile care nu sunt pe măsura așteptărilor. Aceste aspecte contribuie la scăderea popularității motorizării hibrid PHEV, chiar și în contextul investițiilor considerabile realizate de majoritatea producătorilor auto.

Începând din acest an, omologările pentru mașinile PHEV vor urma un nou protocol care va lua în considerare o frecvență mai mică de încărcare a bateriei, corespunzătoare modului de utilizare cotidian observat de Comisia Europeană. Drept urmare, consumul omologat al vehiculelor PHEV va crește, ceea ce va diminua atractivitatea acestui tip de propulsie, având în vedere că prețul de listă este deja semnificativ mai mare decât cel al automobilelor hibride convenționale. Astfel, diferența de preț dintre FHEV și PHEV nu va mai putea fi recuperată pe durata de viață a vehiculului, făcând investiția în această tehnologie mai puțin justificată pentru primii proprietari.

În prezent, mai mulți constructori auto din Europa și China investesc în creșterea autonomiei electrice a mașinilor PHEV. Aceasta, însă, aduce cu sine o greutate suplimentară din cauza bateriilor mai mari, precum și costuri de dezvoltare și producție mai ridicate. Andrea Carlucci, șeful departamentului de management de produs și marketing pentru Toyota Europa, a afirmat că o autonomie de aproximativ 100 km pentru un PHEV este suficientă și că extinderea acestei autonomii nu se justifică din punct de vedere economic, având în vedere costurile implicate.

Xavier Martinet, CEO-ul Hyundai Europe, a exprimat și el scepticism față de viitorul PHEV-urilor, considerând că aceste vehicule, deși contribuie la reducerea emisiilor de CO2, vor dispărea în curând. El a menționat că promovarea PHEV-urilor este o mișcare tactică temporară, iar interesul pentru aceste vehicule va scădea în următorii ani. De asemenea, Guido Haak, vicepreședinte executiv pentru produse și planificare la Renault, a subliniat că viitorul PHEV nu arată promițător în lumina noilor reglementări de omologare.

Până în prezent, doar Toyota, Renault și Ford au în ofertă modele atât cu motorizări full-hybrid, cât și PHEV, iar datele de vânzări arată că automobilele hibride fără încărcare sunt mult mai populare. Toyota echipează cu motorizări PHEV SUV-urile C-HR și RAV4, Renault oferă acest tip de motor pe SUV-ul Rafale, iar Ford pe Kuga. Alegerea SUV-urilor este strategică, având în vedere prețul mai ridicat care permite includerea costurilor suplimentare pentru cele două sisteme propulsive.

Volkswagen Group, care a optat pentru PHEV în locul propulsiei full-hybrid, nu a reușit să facă această soluție populară. Producătorii precum VW, Audi și Skoda au ales baterii mai mari, ce oferă autonomii de peste 100 km, dar aceste opțiuni vin cu costuri și greutăți mai mari. Stellantis a ales PHEV ca propulsie principală, dar vânzările nu sunt pe măsura așteptărilor.

În contrast, mărcile chineze revin în forță, promovând motoarele PHEV cu autonomii extinse, dar și sistemele REEV (electric cu range extender). Acestea din urmă acționează exclusiv pe bază de motor electric, motorul termic fiind folosit doar pentru încărcarea bateriei. Testele arată că emisiile și consumul acestor vehicule sunt comparabile cu cele ale PHEV-urilor, plasându-le în aceeași categorie.

BMW a fost menționată ca fiind interesată de sistemul REEV, având în vedere că a produs anterior vehicule cu acest tip de propulsie, dar a abandonat ideea din motive de rentabilitate. De asemenea, Volvo, parte a grupului Geely, rămâne unul dintre cei mai mari vânzători de mașini PHEV din Europa, având modele populare precum Volvo XC60 și VW Tiguan.

În 2023, au fost vândute 367.000 de automobile PHEV în primele patru luni. Cele mai bine vândute modele au fost Volvo XC60 și VW Tiguan, cu BYD Seal U pe locul trei. De asemenea, modelele premium, precum Mercedes GLC și BMW Seria 3, au înregistrat scăderi semnificative ale vânzărilor PHEV, indicând o schimbare a preferințelor consumatorilor.

Schimbările legislative în UE pentru motoarele PHEV

Începând cu acest an, automobilele PHEV trebuie să respecte noul standard Euro 6e-bis, care va deveni obligatoriu pentru toate modelele omologate până la 31 decembrie 2025. Acest standard impune testarea emisiilor pe o distanță semnificativ mai mare, de 2.200 km, comparativ cu 800 km anterior, pentru a evalua emisiile medii atunci când bateria nu mai este încărcată. De asemenea, sunt modificate limitele temperaturilor de funcționare și ciclurile de testare, pentru a include intervale mai mari de rulare cu bateria consumată.

Etapa a doua a standardului, denumită FCM, va intra în vigoare în 2027, iar Comisia Europeană a realizat un studiu pe 600.000 de vehicule PHEV, evidențiind că emisiile reale de CO2 au fost de 3,5 ori mai mari decât valorile de laborator. Aceste date confirmă că vehiculele PHEV nu își îndeplinesc potențialul, în mare parte din cauza utilizării insuficiente a modului electric.

Distribuie acest articol
E-mail Copiază legătură Imprimare
Articolul precedent kelemen hunor dupa nominalizarea lui bolojan ca premier in vremuri dificile conteaza competenta si echilibrul udmr 68558b6e5a45b Kelemen Hunor, cu privire la alegerea lui Bolojan pentru funcția de premier: „În momente de criză, valoarea competenței și a stabilității UDMR este esențială”
Articolul următor cine vor fi cei patru ministri usr surpriza la ministerul de externe competitie pentru economie surse 68558cf17ef2f Cine sunt cei patru miniștri USR: Revelații la Ministerul Afacerilor Externe și bătălie pentru domeniul economic – informații din interior.
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Ad Image

Ultimele stiri

Reversare spectaculoasă pentru deținătorii unui teren de pe Șoseaua Mangaliei, confiscat în vremea comunismului, destinat să fie redat în natură! Descoperă noua hotărâre a Curții de Apel!

Reversare spectaculoasă pentru deținătorii unui teren de pe Șoseaua Mangaliei Judecătorii Curții de Apel Constanța…

16/12/2025

Bărbat din Tulcea, găsit vinovat de uciderea câinilor vecinei! Judecătorii decid o pedeapsă care nu necesită executare. Află detalii despre sentință!

Condamnare pentru bărbatul din Tulcea, găsit vinovat de uciderea câinilor vecinei Un bărbat din județul…

16/12/2025

Un nou an fără actualizarea PUZ-ului pentru Mamaia: Telegondola își va păstra locul?

Un nou an fără actualizarea PUZ-ului pentru Mamaia: Telegondola își va păstra locul? Primăria Constanța…

16/12/2025

Propunerea UNBR: cum poți scăpa de costurile proceselor prin achiziționarea unei asigurări legale

Propunerea UNBR: cum poți scăpa de costurile proceselor prin achiziționarea unei asigurări legale Românii sunt…

16/12/2025

Licitație pentru hoteluri de trei stele în Eforie Nord și Saturn, organizată de THR Marea Neagră

Licitație pentru hoteluri de trei stele în Eforie Nord și Saturn THR Marea Neagră a…

16/12/2025

S-ar putea să vă placă și

video conditii mai aspre in bulgaria pentru soferii vitezomani ce risca de acum inainte cei care apasa prea tare pedala de acceleratie 68be8e06643a6
Economic

Măsuri mai dure în Bulgaria pentru vitezomani: Ce sancțiuni îi așteaptă pe cei care accelerează excesiv?

Moderator Radu Bălescu
inedit ministrul care a introdus in romania cartea electronica de identitate a simtit acum pe propria piele ce inseamna birocratia 6841d80e379fd
Economic

Povestea ministrului care a adus Cartea Electronică de Identitate în România și a descoperit provocările birocrației pe pielea sa

Moderator Radu Bălescu
donald trump a cumparat obligatiuni de peste 100 de milioane de dolari de la preluarea mandatului de presedinte 68a6eb1fb4057
Economic

Donald Trump a investit peste 100 de milioane de dolari în obligațiuni de la începutul mandatului său prezidențial

Moderator Radu Bălescu
synotech global vrea sa extinda un centru de date al sts pe care in urma unui contract castigat anterior il doteaza cu echipamente itc 685e1ecc5c2a4
Economic

Synotech Global își propune să dezvolte un centru de date STS, dotat cu tehnologie de vârf, în urma unui contract recent obținut.

Moderator Radu Bălescu
Reper News
Facebook Twitter Youtube
Site-ul nostru de știri îți pune la dispoziție cele mai recente informații și analize detaliate dintr-o gamă largă de domenii: politică, actualitate, economie, evenimente internaționale, lifestyle, sport și travel. Echipa noastră de jurnaliști monitorizează constant evoluțiile din întreaga lume, garantându-ți perspective echilibrate și obiective, pentru a te menține mereu bine informat.
Utile
  • Contact
  • Politica de Confidențialitate
© 2025 repernews.ro
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?