Maratonul Profit “Creat în România” – Ediția a III-a cu Gabriela Nistor, CEO Salt Bank
Salt Bank s-a reorientat către întreaga piață de clienți, după un prim an de succes, în care numărul utilizatorilor a depășit estimările, ajungând la 500.000 de clienți. Banca a lansat recent funcționalități care vizează și pensionarii, demonstrând astfel un angajament de extindere a serviciilor oferite. Gabriela Nistor, CEO-ul băncii, a discutat despre aceste schimbări la Maratonul Profit “Creat în România”, Ediția a III-a.
Salt Bank, prima neo-bancă românească, a fost (re)lansată de Banca Transilvania pe structura fostei Idea Bank. Inițial, banca s-a adresat tinerilor profesioniști din mediul urban, însă cererea crescută din partea clienților a determinat-o să își extindă oferta către o gamă mai largă de utilizatori. Nistor a subliniat că acum banca servește o diversitate de clienți din întreaga Românie, nu doar din zonele urbane.
Recent, Salt Bank a început să ofere credite de consum și să se adreseze start-up-urilor și liber profesioniștilor. Gabriela Nistor a declarat: “Anul acesta trebuie să dovedim că succesul de anul trecut nu a fost o întâmplare. Am adăugat foarte multe funcționalități și produse noi pentru clienți, inclusiv partea de creditare și de investiții.”
Un aspect cheie care diferențiază Salt Bank de alte bănci digitale este interacțiunea personalizată cu clienții. Banca are operativi de call center, evitând utilizarea boților, pentru a asigura un suport real și uman. “Oamenii când au nevoie de suport sunt anxioși și au nevoie de ajutor adevărat”, a explicat Nistor. Banca a implementat un “care center” dedicat, unde clienții pot primi asistență personalizată.
De asemenea, Salt Bank integrează inteligența artificială în procesele sale, dar nu în interacțiunea directă cu clienții. Aceasta utilizează funcționalități de tip speech-to-text pentru a analiza convorbirile cu clienții și a extrage concluzii calitative din datele obținute.
În ceea ce privește extinderea clientelei, Salt Bank a introdus recent funcționalități destinate persoanelor mai în vârstă, printre care și opțiunea “Call Mama”. Aceasta permite clienților să își invite părinții să își deschidă un cont la Salt, protejându-i astfel de potențiale fraude. Nistor a subliniat importanța acestei inițiative, menționând că frauda poate afecta grav părinții, nu doar din punct de vedere financiar, ci și emoțional.
Funcționalitatea “Call Mama” permite clienților să asocieze aplicația lor cu cea a părinților, având dreptul de a autoriza tranzacțiile peste o anumită valoare. Părinții beneficiază de confidențialitate în gestionarea conturilor lor, dar sunt protejați de eventualele fraude.
