Maratonul Profit “Creat în România” – Ediția a III-a
La Maratonul Profit “Made in Romania” – Ediția a III-a, Cristina Chiriac, președinte al Confederației Naționale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF), a subliniat importanța ca statul român să se implice activ în promovarea evenimentelor de succes, care, din păcate, sunt adesea inițiate de mediul de afaceri. Evenimentul a fost transmis în direct pe platformele Profit.ro și la postul de televiziune Prima News, având ca parteneri companii precum ANSI, Auchan, Aqua Carpatica, CEC Bank, ConectX, Cloud 9 Residence, International Alexander și Kaufland.
Chiriac a prezentat brandul Flori de Ie, fondat în 2014 ca o afacere sustenabilă centrată pe iea tradițională. Produsele sunt realizate manual, fiecare ie necesitând până la 8 săptămâni de muncă și implicarea a 7 femei cusătoare. Deși la început a fost un antreprenoriat social, brandul a crescut rapid și a ajuns la o afacere stabilă, cu zece ani de activitate economică.
“E foarte greu să dezvolți un business bazat pe produsele tradiționale românești, atâta timp cât nu există strategii de promovare pentru acest segment”, a declarat Cristina Chiriac. Investițiile în marketing au condus la crearea Festivalului România Autentică, eveniment ce a debutat în 2016 în satul Hobița, zona natală a lui Constantin Brâncuși. Festivalul a reunit în 2025 peste 125 de meșteșugari și 5 tezaure umane vii.
Chiriac a subliniat că statul ar trebui să creeze evenimente și să promoveze cultura românească, menționând că multe dintre inițiativele de succes provin din mediul de afaceri. “E o diferență majoră între a fi antreprenor și politician”, a afirmat ea, evidențiind nevoia de a îmbunătăți dialogul dintre guvern și mediul de afaceri.
CONAF a ajuns la 30 de sucursale în 30 de județe și are planuri de expansiune, inclusiv deschiderea unei filiale în Mehedinți. Chiriac a comentat că, deși nu este doar vina politicienilor pentru starea economiei românești, este esențial ca antreprenorii să fie activi și implicați în comunitățile lor.
În cadrul discuțiilor, Chiriac a avertizat că corecțiile bugetare nu ar trebui să afecteze antreprenorii, ci instituțiile ineficiente. “Dacă vrem să acoperim deficitul bugetar, nu trebuie să începem corecțiile cu ‘copilul cel bun’, ci cu cel care nu s-a conformat”, a explicat ea, subliniind că mediul de afaceri a fost cel care a susținut economia în vremuri dificile.
Chiriac a cerut o reformă a administrației centrale și locale ca parte esențială a soluționării problemelor structurale ale României, afirmând că este necesar ca guvernul să colaboreze mai eficient cu antreprenorii pentru a dezvolta un program de guvernare care să răspundă nevoilor reale ale acestora.
