MAI: Solicitarea Cărții de Identitate Electronice se poate face la orice birou de evidență a populației!
Cetățenii pot solicita, începând de vineri, Cartea Electronică de Identitate (CEI) la orice serviciu public comunitar de evidență a persoanelor, indiferent de localitatea în care își au domiciliul.
Se poate opta ca ridicarea CEI să se facă de la un alt serviciu decât cel unde a fost depusă cererea, conform unui comunicat al Ministerului Afacerilor Interne.
Această măsură este benefică pentru persoanele care locuiesc temporar în alt județ, cei care călătoresc frecvent sau cetățenii care au nevoie urgentă de un nou act de identitate și nu găsesc locuri disponibile în localitatea de domiciliu.
Programările pentru CEI se pot face online, pe HUB-ul de servicii electronice al MAI, cu prioritate pentru cazurile urgente. Se recomandă verificarea periodică a platformei, întrucât locurile disponibile se actualizează constant în funcție de anulări.
Persoanele care au prioritate la programare sunt cele cărora le-a expirat actul de identitate sau le va expira în următoarele 60 de zile, precum și tinerii care solicită primul act de identitate (au împlinit sau vor împlini 14 ani în următoarele 30 de zile). Aceste categorii pot face programări pe o perioadă extinsă de 45 de zile.
Cartea Electronică de Identitate (CEI) este gratuită la prima solicitare pentru orice persoană care a împlinit vârsta de 14 ani sau o va împlini în următoarele 30 de zile, până la data de 30 iunie 2026, datorită finanțării din fonduri europene prin Programul Național de Redresare și Reziliență.
