Toyota Land Cruiser se electrifică în Europa
Toyota Land Cruiser, unul dintre cele mai renumite SUV-uri de off-road, va beneficia de o motorizare hibridă în Europa, având ca scop reducerea emisiilor de carbon. Noul model va fi echipat cu un motor electric de 48 de volți, începând de la sfârșitul acestui an, însă motorul termic existent de 2.8 litri va rămâne neschimbat.
Noua motorizare va avea un sistem mild-hybrid, ce include un motor electric care va funcționa și ca generator, alături de o baterie litiu-ion destinată stocării energiei recuperate la frânare. Constructorul japonez garantează că noul motor va oferi „performanțe mai fluide și mai confortabile atât pe șosea, cât și în off-road”, fără a compromite capacitățile deja recunoscute ale vehiculului.
Land Cruiser a fost relansat pe piața europeană după o pauză de 14 ani și are un design modern, inspirat de liniile altor modele Toyota, păstrând în același timp stilul și proporțiile tradiționale. Modelul utilizează platforma GA-F, similară cu cea din SUA, dotată cu cele mai recente tehnologii de asistență, precum Land Tracing Assist și Stabilizer Disconnect Mechanism.
Până acum, motorul care a fost lansat a fost un diesel, surprinzător pentru brandul japonez, care a renunțat la acest tip de combustibil în Europa. Motorul turbo de 2.8 litri a fost transformat în mild-hybrid pentru a reduce emisiile, menținând totuși aceeași putere de 204 CP și cuplu maxim de 500 Nm. Motoarele pe benzină vor fi disponibile exclusiv în Europa de Est non-UE, cum ar fi Ucraina, Moldova și Rusia.
În SUA, modelul va fi disponibil cu un motor pe benzină de 2.4 litri, având 330 CP, același motor fiind dedicat și pieței din China. O variantă cu o putere mai mică, 281 CP, va fi disponibilă în Orientul Mijlociu și Europa de Est, iar motorul de 2.7 litri pe benzină, cu 163 CP, va ajunge în Japonia și Europa de Est.
Toyota a proiectat noul sistem hibrid astfel încât să fie integrat ușor în motoarele termice existente, fără modificări semnificative. Componentele sunt rezistente la condiții dure, asigurând menținerea capacităților off-road, inclusiv traversarea unui vad de apă de până la 70 cm. Acest sistem a fost utilizat și pe pickup-ul Hilux.
Bateria litiu-ion de 48 de volți are 13 celule, o capacitate de 4,3 Ah (aproximativ 0,2 kWh) și a fost proiectată pentru a nu afecta spațiul de încărcare al vehiculului. Aceasta poate oferi un surplus de putere de până la 12 kW și 65 Nm în situații dificile.
Motorul de 2.8 litri mild-hybrid va rămâne singurul motor disponibil pe piața din Europa.
