Leapmotor își deschide aripile în Europa, pătrunzând și pe piața vecină României
Brandul chinezesc Leapmotor, integrat în portofoliul Stellantis după achiziția unui pachet de acțiuni de către compania europeană, își continuă expansiunea pe piața din Europa, chiar dacă a fost nevoită să oprească producția modelului T03 în uzina din Polonia.
Leapmotor a anunțat al doilea val de țări în care vor fi lansate modelele sale electrice, după ce anul trecut a intrat pe mai multe piețe, inclusiv România. În prezent, brandul, reprezentat de Stellantis pe plan european, dispune de 600 de puncte de vânzări și service, majoritatea reprezentanților fiind recrutați din rândul dealerilor brandurilor din portofoliul grupului. Ținta pe termen scurt este de a atinge 700 de centre de vânzări și service în țările G10 și pe piețele majore din Europa.
„Nu numai că ne creștem prezența, ci ne asigurăm și că proprietarii Leapmotor au asistență și servicii complete oriunde s-ar afla”, a declarat Danilo Annese, Head of Business Operations Europe în cadrul Leapmotor International, deținută în procente egale de Leapmotor și Stellantis.
Următoarele țări în care va intra marca Leapmotor sunt Irlanda, Bulgaria, Cehia, Slovacia, Slovenia, Ungaria și Croația. Aceasta extindere permite brandului chinezesc să acopere un procent semnificativ din țările Uniunii Europene. Compania își propune să asigure un timp mediu de călătorie de 25 de minute până la cea mai apropiată unitate de vânzări și service, cu scopul de a oferi asistență rapidă, fiabilă și locală, sporind astfel încrederea în marcă și disponibilitatea serviciilor și pieselor de schimb.
Pentru noile piețe, Leapmotor a încheiat parteneriate cu dealeri puternici, precum Gowan Group în Irlanda, Emil Frey în Cehia, Slovacia, Ungaria și Croația, și SFA Automotive LTD în Bulgaria. Primele modele care vor fi disponibile sunt T03 și C10, la fel ca în celelalte țări.
Deși Leapmotor dispune de doar două modele în portofoliu, a vândut în primele patru luni ale acestui an 5.000 de autovehicule în Europa, o performanță comparativă cu Lynk & Co, un brand al grupului Geely, care a vândut circa 2.000 de automobile în același interval. În România, Leapmotor este importat de Autoitalia, distribuitorul local al mărcilor fostului grup Fiat-Chrysler, acum parte a Stellantis. Vânzările Leapmotor în România sunt deocamdată discrete, cu doar 138 de vehicule înmatriculate în primele cinci luni ale anului, fiind posibile cauze întârzieri în Programul Rabla și un preț mai ridicat comparativ cu Europa de Vest.
