Lagardère Travel Retail în România: Un an de vârf în afaceri, dar cu provocări financiare semnificative
Filiala locală a grupului francez Lagardère, unul dintre cei mai mari jucători din lume pe sectorul de travel-retail, a înregistrat un avans de 23% al vânzărilor în 2024, ajungând astfel la 1,4 miliarde de lei (284 milioane euro). Aceasta poziționează compania ca unul dintre cei mai mari retaileri prezenți pe piața din România. Anul 2024 este considerat cel mai bun din istoria companiei pe piața locală, având în vedere rulajul înregistrat de aproape trei decenii.
Cu toate acestea, rezultatul net al Lagardère Travel Retail a suferit o scădere de 25% în 2024, ajungând la 22,4 milioane lei (4,5 milioane euro), după trei ani de creștere consecutivă. Cel mai bun an din punct de vedere al profitabilității nete a fost 2019, când retailerul a raportat un rezultat net de 32,8 milioane de lei (6,6 milioane euro). De atunci, deși au existat creșteri ale profitului net, compania nu a reușit să atingă nivelul din 2019.
Numărul de angajați a crescut cu 8% în 2024, la o medie de 224. De asemenea, compania a consemnat cel mai ridicat nivel de datorii din istoria sa, de 148 milioane de lei (30 milioane euro). Lagardère Travel Retail, înființată în România în 1996, acoperă segmente multiple de retail, inclusiv News & Convenience, Gifts & Souvenirs și Foodservice, pe diverse canale: zone de tranzit (aeroporturi și gări), comerț modern (mall-uri, centre de afaceri și galerii comerciale) și instituții publice.
În prezent, Lagardère Travel Retail operează o rețea de aproape 300 de magazine în 56 de orașe, având un portofoliu de 7 branduri proprii: Inmedio, Relay, Hub Convenience, 1 Minute, SoCoffee, Pizza LaMia Stazione și Natoo. Brandurile sunt prezente în peste 9 aeroporturi, 184 de mall-uri și galerii comerciale și 32 de centre de afaceri distincte.
La nivel internațional, Lagardère Travel Retail, lider în industria de retail destinat călătorilor, operează aproximativ 5.120 de magazine specializate în Travel Essentials, Duty Free & Fashion și Dining în aeroporturi, gări feroviare și alte platforme din 42 de țări. Anul trecut, compania a investit peste 11 milioane de euro în deschiderea de noi magazine. De asemenea, a deschis primele sale magazine Duty Paid din România, în urma câștigării licitației publice organizate de Compania Națională Aeroporturi București (CNAB).
