Italienii au mobilizat peste 500 de muncitori pe șantierul autostrăzii Sibiu-Pitești de 1 Mai
Constructorul italian WeBuild a mobilizat, de 1 Mai, aproape 500 de muncitori și 125 de utilaje pe Secțiunea 3 Cornetu-Tigveni a Autostrăzii Sibiu-Pitești A1, conform declarațiilor ministrului Transporturilor. Lucrările progresează și pe Secțiunea 5 (Curtea de Argeș-Pitești), care se află în etapa finală înainte de darea în trafic a ultimilor 15 km de autostradă.
În prezent, se lucrează la finalizarea tronsonului dintre nodul rutier de la Băiculești și Autostrada București-Pitești A1, ce va permite circulația pe o distanță de aproximativ 140 km între București și Curtea de Argeș. La sfârșitul lunii mai, se estimează că circulația va fi deschisă până la Curtea de Argeș.
Recent, au fost prezentate imagini de pe șantierul Autostrăzii Sibiu-Pitești, unde WeBuild a adus 108 utilaje și 480 de muncitori, inclusiv români care s-au întors din Diaspora. Antreprenorul italian realizează ultimele lucrări înainte de deschiderea circulației, programată pentru sfârșitul lunii viitoare, și pe cei 14,65 km dintre nodul rutier Băiculești și Curtea de Argeș.
Până în prezent, a fost deschisă circulația pe aproximativ jumătate din această secțiune de autostradă (15,7 km) între Bascov și nodul rutier Băiculești.
Începând din luna mai 2025, se va putea circula pe autostradă de la Curtea de Argeș la București, pe o distanță de aproximativ 140 km. Pe șantierul Secțiunii 3 a A1, WeBuild a mobilizat recent peste 300 de muncitori și 80 de utilaje și echipamente, numărul acestora urmând să crească cu fiecare nou punct de lucru deschis.
Webuild SpA este responsabilă pentru execuția acestui lot de 37,4 km, care include 53 de structuri, un ecoduct și un tunel cu 2 galerii, fiecare având o lungime de 1,78 km. Se preconizează că pentru execuția acestui lot vor fi utilizate peste 100.000 tone de oțel beton, peste 1 milion m³ de beton și vor fi manipulate peste 9 milioane m³ de pământ și agregate.
Lucrările pe șantierul Cornetu-Tigveni au început în ianuarie și sunt considerate cele mai dificile din întreaga istorie a construcției autostrăzilor din România, incluzând cel mai lung tunel rutier din A1. Termenul de finalizare este stabilit pentru 1 Decembrie 2028, marcând 110 ani de la Marea Unire.
La momentul actual, au fost finalizate lucrările pregătitoare pentru construcția portalurilor celor două fire de tunel, unde se va realiza și zona de acces a instalației TBM. Lucrările includ realizarea drumurilor tehnologice, accesele în șantier și lucrările la tunelul Poiana, care va avea o lungime de 1,78 km.
Pe acest lot, WeBuild va realiza cantități impresionante de lucrări, inclusiv excavații de 6,3 milioane mc, umpluturi în terasamente de 2,5 milioane mc și beton de 980,000 mc. De asemenea, se vor construi 37,4 km de autostradă, 54 structuri și spații de servicii.
Autorizația de construire pentru tunelul Poiana a fost emisă la finele anului 2024, iar WeBuild desfășoară lucrări pregătitoare pentru construcția zonelor de acces ale instalației TBM, care va fi utilizată pentru forarea celor două galerii ale tunelului.
Lucrările pe Secțiunea 3 (37,4 km) a Autostrăzii Sibiu-Pitești trebuie finalizate până în luna noiembrie 2027, conform contractului, și au fost atribuite asocierii Webuild (Astaldi) – Tancrad (Italia – România). Autostrada Sibiu-Pitești, formată din 5 secțiuni, va avea o lungime totală de 122,11 km și va face parte din Coridorul 4 Pan-european, ce traversează România de la Est la Vest.
