Investiție de peste 50 de milioane de lei pentru noul pasaj de la intersecția Bulevardelor Tomis și Aurel Vlaicu
Primăria Municipiului Constanța a lansat, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, licitația pentru achiziția publică de servicii de proiectare și asistență tehnică pe perioada execuției și execuție lucrări, pentru realizarea Pasajului rutier denivelat la intersecția Bulevardelor Tomis cu Aurel Vlaicu. Valoarea estimată a contractului depășește suma de 50 de milioane de lei, fără TVA, termenul-limită pentru depunerea ofertelor fiind 1 octombrie 2025.
Licitația vizează proiectarea, execuția și asistența tehnică pentru construcția unui pasaj rutier denivelat, fiind condiționată de aprobarea finanțării. Proiectul este realizat în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA și este propus spre finanțare în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență și/sau în cadrul altor programe finanțate din fonduri europene.
Pentru realizarea investiției sunt necesare lucrări de eliberare a terenului, astfel încât aceasta să poată fi realizată în condiții optime. Un gard de beton provizoriu, realizat de un constructor privat pe terenul Primăriei pentru delimitarea unui șantier, va trebui să fie dezafectat, iar cinci arbori amplasați paralel cu trotuarul de pe Bulevardul Aurel Vlaicu, imediat după depășirea intersecției cu Bulevardul Tomis, vor fi relocați.
Pentru aducerea la starea inițială și îmbunătățirea condițiilor de mediu din amplasament, va fi completată liziera de copaci realizată paralel cu trotuarul de pe Bulevardul Aurel Vlaicu, în zona copacilor relocați, cu un număr de până la 25 de copaci, inclusiv cei cinci relocați. Se vor reface zonele pe care a fost dispusă amplasarea organizării de șantier, precum și zonele afectate accidental de lucrări, astfel încât să rămână la final spații verzi specifice unui oraș modern european.
Traseul proiectat se suprapune în totalitate pe traseul bulevardelor existente. Având în vedere că este vorba de o intersecție, au fost asigurate trei benzi pe sens, astfel încât fiecare sens să aibă o bandă dedicată.
Studiul de fezabilitate completat cu elemente specifice din Documentația de Avizare a Lucrărilor de Intervenții a fost realizat de Expert Proiect 2000 SRL. Proiectul este împărțit între faze, după cum urmează:
- FAZA I – Serviciile privind proiectarea, împărțită în trei etape:
- Etapa 1 – Depunere Declarație de Proiectare, care conține obligatoriu studiile de teren (topo, geo, coexistență etc.)
- Etapa 2 – Proiectul pentru autorizarea lucrărilor de construire (DTAC)
- Etapa 3 – Proiect Tehnic de Execuție (PТE)
- Faza II – Execuția lucrărilor
- Faza III – Asistență tehnică din partea proiectantului
Valoarea estimată a contractului este de 50.914.437,06 lei, fără TVA. Durata de realizare a obiectivului de investiții (realizare documentații și execuție lucrări) este de 120 de zile de la data ordinului de începere pentru proiectare și 20 de luni de la data ordinului de începere pentru execuție.
