Inovație pe Șantierul Naval Mangalia: Strategia ministrului Economiei pentru construirea de noi nave
Ministrul Economiei, Radu Miruță, a declarat că șantierul naval de la Mangalia este un exemplu de platformă funcțională a statului român și că nu își dorește ca acesta să intre în insolvență și, ulterior, în faliment. În cadrul unei emisiuni, Miruță a subliniat că, în urma unui parteneriat cu o firmă privată, s-au acumulat datorii de 207 milioane de euro. El a adăugat că se străduiește să găsească parteneri pentru a permite continuarea construcției de nave pe acest perimetru.
„Le spun celor aproape 800 de angajați să aibă încredere că sunt, în ultimii 15 ani, singurul lor partener”, a afirmat ministrul. Acesta a menționat că șantierul naval Mangalia, cu o capacitate impresionantă, este cel mai mare din Europa, având potențialul de a construi nave. Cu toate acestea, parteneriatul anterior cu compania privată a fost desfășurat în dezinteresul statului, rezultând într-o situație financiară precară.
Miruță a accentuat că nu poate permite ca un șantier cu expertiză și infrastructură tehnică să ajungă în insolvență. „Mă uit cu ochii îndurerați spre faptul că nu pot lăsa un șantier, care produce și construiește nave, să se ducă în situația de insolvență-faliment. Încercăm să găsim parteneri pentru a putea construi în continuare nave”, a adăugat el.
Ministrul a evidențiat existența unei presiuni și dezinformări în rândul unor entități interesate de situația de la șantierul naval de la Mangalia. „Le spun celor aproape 800 de angajați să aibă încredere că urmăresc interesul lor și nu al unor afaceri necurate în dezinteresul statului”, a concluzionat Radu Miruță.
