Inovație pe piața auto: debutul primului motor full-hybrid în clasa A, cu un consum extrem de redus
Constructorul auto Toyota a lansat cel mai mic și cel mai economic automobil cu motorizare hibridă benzină-electric, modelul Aygo X, care devine astfel cel mai mic model hibrid de pe piața europeană. Acesta se remarcă printr-un consum de benzină mediu estimat la aproximativ 3,7 litri, având emisii de 86 de grame CO2/km, ceea ce îl situează la nivelul mașinilor cu încărcare PHEV.
Noul motor full-hybrid dezvoltă o putere maximă de 116 CP, fiind bazat pe motorul de 1.5 litri de pe Yaris, care înlocuiește motorul anterior de 1.0 litri. Această motorizare permite modelului Aygo X să accelereze de la 0 la 100 km/h în sub 10 secunde. Modificările necesare pentru instalarea noului motor au dus la alungirea consolei frontale cu 76 mm, fără a afecta ampatamentul de 2,43 metri.
Aygo X beneficiază de un facelift ce include o grilă redesenată, noi faruri și o capotă cu linii noi, păstrând în același timp trăsăturile originale care au contribuit la vânzarea a 287.000 de unități în trei ani. Portbagajul rămâne nemodificat la 231 litri, iar bateria necesară recuperării energiei a fost amplasată sub scaunele din spate și sub portbagaj, fără a afecta capacitatea de stocare.
O altă premieră pentru modelul Aygo X este versiunea GR Sport, inspirată de echipele de sport Toyota Gazoo Racing, care se distinge printr-un design special, o schemă de culori unică, o grilă diferită și jante de aliaj GR. Deși dinamica versiunii sport nu aduce un plus de performanță la motor, aceasta oferă setări mai sportive pentru suspensie și direcție.
Toyota a anunțat că Aygo X va fi disponibil pentru comenzi în a doua parte a acestui an, fiind produs în Cehia, în uzina Toyota construită împreună cu PSA, pe care japonezii au preluat-o integral în urmă cu patru ani.
