Industria auto din Europa își exprimă reținut entuziasmul față de înțelegerea privind scăderea tarifelor vamale din SUA
Industria auto din Europa, în special producătorii germani, salută acordul care stabilește un tarif de 15% pentru exporturile de automobile către SUA, în ciuda criticilor legate de modul în care s-au desfășurat negocierile dintre UE și SUA. Această înțelegere vine după o majorare a tarifelor la 27,5% începând cu 1 aprilie, care a avut un impact semnificativ asupra afacerilor companiilor auto europene.
Producătorii germani, precum VW Group, BMW și Mercedes, au resimțit efectele negative ale tarifelor majorate. VW Group a estimat o pierdere de 1,3 miliarde de euro din cauza acestor taxe, iar Volvo a prevăzut o pierdere de 1,2 miliarde de euro. Atât VW cât și alte companii au revizuit volumele exportate, continuând vânzările doar pentru mașinile deja expediate către porturile din SUA.
Asociația constructorilor germani de automobile a declarat că acordul reprezintă o soluție mai bună decât situația anterioară, însă diferența de 12,5% față de tarifele anterioare va genera cheltuieli suplimentare pentru companii. Hildegard Muller, președinta VDA, a subliniat că noul tarif american de 15% va costa anual industria auto germană miliarde de euro și va adăuga presiune în contextul transformării industriei.
În acest context, constructorii auto europeni se pregătesc pentru investiții în uzinele existente sau în noi facilități de producție în SUA, cu scopul de a reduce impactul tarifelor. Volvo a anunțat că va produce SUV-ul XC60 în SUA, iar Audi ia în considerare investiții pe piața americană, având în vedere că nu produce în SUA niciunul dintre modelele vândute acolo.
În fața noilor provocări, constructorii auto ar putea fi nevoiți să majoreze prețurile, parțial sau integral, pentru a acoperi costurile suplimentare generate de tarifele de 15%. Această măsură ar putea duce la o scădere a vânzărilor, iar companiile vor trebui să găsească soluții financiare pentru a face față noilor cheltuieli.
