Probleme la podul suspendat din Brăila
Noi dificultăți au apărut la podul suspendat peste Dunăre, de la Brăila, cunoscut ca „Golden Gate” românesc. Au fost descoperite numeroase cratere în asfalt, prin care iese apă. Reprezentanții CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) susțin că ar putea fi vorba despre condens sau infiltrații, însă sunt necesare verificări suplimentare până când constructorul va remedia situația.
În prezent, șoferii circulă pe un singur fir pe sensul Tulcea – Brăila. La o lună de la recepția podului și a drumurilor de legătură, care păreau a fi finalizate, au apărut din nou probleme. Șoferii au observat că șoseaua este udă pe mai multe porțiuni, deși în zonă nu a mai plouat de două săptămâni.
De la inaugurarea podului în 2023, utilizatorii au fost nevoiți să facă față numeroaselor restricții, reasfaltări și dificultăți asociate cu cea mai mare lucrare de infrastructură rutieră din România după anul 1989. Un șofer nemulțumit a declarat: „Chiar nu mai sunt ingineri, specialiști, în țara asta, în lumea asta? Să facă o comisie, să vină și să rezolve problema, că se lucrează de când i-a dat drumul, e al 10-lea rând de asfalt pe care tot îl pune… îl de jos”.
O comisie CNAIR, împreună cu constructorul, va investighează motivele infiltrațiilor din asfalt și va stabili măsurile necesare. Până în prezent, au fost formulate doar ipoteze. „Ar putea fi vorba, pe de o parte, de condens, care se formează între partea metalică a podului și asfalt, având în vedere că, prin tablierul podului, sunt acele pompe de aer care mențin o anumită temperatură. Sau ar mai putea fi o variantă infiltrarea apei de ploaie. Până când nu vom avea niște date concrete de la specialiști, nu vom ști exact despre ce este vorba și nici cum s-ar putea remedia o astfel de situație”, a declarat Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR.
Conform normelor, toate neconformitățile vor fi remediate pe banii constructorului pe o perioadă de 10 ani de la recepția obiectivului.
