Începând cu 2026, județul Constanța va beneficia de lucrări de infrastructură rutieră
În anul 2026, județul Constanța va beneficia de noi proiecte de infrastructură rutieră, care vor îmbunătăți conectivitatea și siguranța traficului. Unul dintre cele mai importante proiecte este „Reabilitarea și modernizarea Drumului Județean 391, tronsonul Mangalia – Albești – Negru Vodă“, având o lungime de 32 de kilometri.
Consiliul Județean Constanța a avansat cu acest proiect, recent depunând un memoriu de prezentare la Direcția Județeană de Mediu Constanța pentru obținerea avizelor necesare. DJ 391, tronsonul Mangalia – Albești – Negru Vodă, deservește o zonă rurală cu densitate redusă a populației, asigurând legătura dintre localitățile județului și rețeaua de drumuri naționale.
Acest drum județean are o importanță strategică pentru sudul județului Constanța, facilitând conexiunea între municipiul Mangalia, zona rurală Albești și punctul de frontieră Negru Vodă, cu legături către Bulgaria și coridoarele europene de transport. În prezent, DJ 391 suportă un trafic mixt, inclusiv autoturisme, transport marfă și agricultură, fiind parte a rețelei de drumuri cu rol economic, turistic și de mobilitate transfrontalieră.
Proiectul „Reabilitarea și modernizarea drumului județean DJ 391 – tronsonul Mangalia – Albești – Negru Vodă“ este justificat prin importanța sa strategică la nivel județean și transfrontalier, necesitatea urgentă de reabilitare a infrastructurii existente și impactul socio-economic pozitiv pe termen lung. Necesitatea reabilitării și modernizării acestui tronson este determinată de: creșterea siguranței rutiere prin reducerea riscului de accidente cauzate de degradările carosabilului și lipsa elementelor de protecție; asigurarea mobilității populației și bunurilor între localitățile Mangalia, Albești și Negru Vodă; dezvoltarea economică și turistică prin facilitarea accesului către litoralul românesc și punctele vamale cu Bulgaria; reducerea costurilor de exploatare a vehiculelor și scurtarea timpilor de deplasare; contribuția la obiectivele de dezvoltare regională și transfrontalieră (cooperare România–Bulgaria, integrare în rețeaua europeană de transport).
Valoarea totală a investiției este estimată la 104.459.021,38 lei fără TVA, iar după finalizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic se va stabili valoarea finală a investiției. Proiectul se află în prezent în faza elaborării documentației DALI, urmând obținerea tuturor avizelor necesare. Termenul limită pentru depunerea cererii de finanțare este 31 martie 2026, iar autoritățile își exprimă încrederea că proiectul va fi aprobat. Investiția vizează reabilitarea completă a infrastructurii rutiere, de la refacerea carosabilului asfaltat până la amenajarea trotuarelor, rigolelor și a altor elemente conexe, contribuind astfel la îmbunătățirea siguranței și confortului participanților la trafic.
			
                               
                             