Impactul tarifelor impuse de Trump asupra prețurilor smartphone-urilor
Vânzările Apple Inc. de telefoane iPhone și cele ale principalilor rivali sunt așteptate să sufere o lovitură serioasă din partea noilor politici tarifare anunțate de Administrația Trump. Două firme independente de cercetare de piață, IDC și Counterpoint Research, și-au redus estimările referitoare la ritmul de creștere a vânzărilor de smartphone. IDC se așteaptă acum la o creștere de 0,6% a livrărilor globale de smartphone în acest an, în timp ce Counterpoint Research mizează pe un avans de 1,9%.
Ambele firme au avertizat că posibilele majorări de prețuri și incertitudinea macroeconomică generală provocată de tarife vor diminua entuziasmul consumatorilor pentru achiziționarea de noi telefoane. La mijlocul lunii aprilie, smartphone-urile au fost scutite de tarife, însă în luna următoare, președintele Donald Trump a amenințat că va impune taxe de 25% la importurile de smartphone-uri produse în afara SUA. Această presiune a dus la scăderea cotațiilor acțiunilor Apple și a alimentat așteptările referitoare la posibile majorări de prețuri din partea producătorului de iPhone și a altor companii.
„Industria de smartphone se confruntă cu o furtună de incertitudine. Vânzătorii de smartphone, în special aceia care livrează spre SUA, trebuie acum să navigheze prin elemente geopolitice complexe, în paralel cu eforturile vizând diversificarea lanțurilor de aprovizionare”, a declarat Nabila Popal, director de cercetare la IDC.
Cu toate acestea, Huawei Technologies Co. reprezintă un punct luminos în opinia analiștilor de la Counterpoint Research. Compania cu sediul la Shenzen se așteaptă să întâmpine mai puține dificultăți în asigurarea componentelor cruciale în acest an, având în vedere că a început să își construiască propriile cipuri. Analizând situația, se pare că Huawei va continua să câștige cotă de piață internă, iar lanțurile de aprovizionare mai solide ar trebui să îi permită să devină mai agresivi pe piețele internaționale pe termen lung. Ethan Qi, analist la Counterpoint, a afirmat că “lanțurile de aprovizionare din ce în ce mai solide ar trebui să îi ajute să devină mai agresivi în străinătate pe termen lung.”
