Imagini noi: Muncitorii italieni au sosit cu peste 300 de specialiști pentru cel mai provocator și semnificativ tronson de autostradă din istoria României
Noi imagini de pe șantierul secțiunii 3 a A1, la autostrada Sibiu-Pitești, ilustrează sosirea unui număr impresionant de peste 300 de muncitori italieni de la constructorul WeBuild. Acest tronson este considerat cel mai dificil și semnificativ din întreaga istorie a României, incluzând cel mai lung tunel rutier.
În prezent, pe șantier sunt mobilizate 300 de muncitori și peste 80 de utilaje și echipamente, iar acest număr va continua să crească pe măsură ce se deschid noi puncte de lucru. WeBuild SpA, antreprenorul acestui lot de 37,4 km, va realiza 53 de structuri, un ecoduct și un tunel cu două galerii, fiecare având o lungime de 1,78 km.
Execuția acestui tronson va necesita mai mult de 100.000 tone de oțel beton, peste 1 milion m³ de beton și manipularea a peste 9 milioane m³ de pământ și agregate. Lucrările pe șantierul Cornetu-Tigveni au început în ianuarie, iar termenul de finalizare este stabilit pentru 1 Decembrie 2028, marcând 110 ani de la Marea Unire.
În acest moment, au fost finalizate lucrările pregătitoare pentru construcția portalurilor celor două fire de tunel. De asemenea, au fost finalizate organizările de șantier, lucrările la drumurile tehnologice și accesele în șantier. Lucrările la tunelul Poiana, care va avea o lungime de 1,78 km, au început, fiind realizate piloții necesari pentru portalul dinspre Pitești.
Pe acest lot, WeBuild va realiza cantități impresionante de lucrări, incluzând:
- Excavații: 6,3 milioane m³
- Umpluturi în terasamente: 2,5 milioane m³
- Umpluturi de balast: 1,2 milioane m³
- Beton: 980.000 m³
- Armătură: 100.000 tone
- Tabliere metalice: 46.000 tone
- Piloți forați: 150.000 m
- Grinzi prefabricate: 1916 bucăți
Constructorul va construi, de asemenea, următoarele elemente principale:
- 37,4 km lungime traseu autostradă
- 54 structuri, însumând un total de 14,5 km, dintre care cea mai lungă este tunelul Poiana (1,78 km)
- Noduri rutiere:
- Nod Rutier Cornetu conexiune cu DN7 prin DJ703M (km 44+895)
- Nod Rutier Văleni conexiune cu DJ703M (km 74+229)
- Nod rutier Văleni (km 74+404 stânga)
- Spații de servicii tip S1 (stânga/dreapta) la km 62+300
- Spații de servicii tip S3 km 78+000 dreapta și km 80+000 (stânga)
- Centru de Întreținere și Coordonare (CIC)
Autorizația de construire pentru tunelul Poiana a fost emisă la finele anului 2024. Antreprenorul italian desfășoară lucrări pregătitoare pentru construcția zonelor de acces a instalației TBM, care va fi utilizată pentru forarea celor două galerii. Tunelul Poiana va fi format din două galerii cu câte două benzi pe sens, având lungimi de 1.780 m (sens Sibiu – Pitești) și 1.778,11 m (sens Pitești – Sibiu).
Lucrările pe Secțiunea 3 (37,4 km) a Autostrăzii Sibiu-Pitești trebuie finalizate până în luna noiembrie 2027, conform contractului. Constructorul acestei secțiuni este asocierea WeBuild (Astaldi) – Tancrad (Italia – România). Autostrada Sibiu-Pitești, formată din 5 secțiuni, va avea o lungime totală de 122,11 km și face parte din Coridorul 4 Pan-european, care tranzitează România de la Est la Vest, între Portul Constanța și Punctul de Trecere a Frontierei de la Nădlac.
