H&M înregistrează un profit operațional trimestrial care depășește previziunile experților
Grupul suedez Hennes & Mauritz AB (H&M) a raportat un profit operațional de 5,91 miliarde de coroane suedeze (627 milioane de dolari) pentru perioada martie-mai 2025, depășind estimările analiștilor, care previzionaseră un profit de 5,88 miliarde de coroane suedeze. Aceasta reprezintă un semn încurajator pentru ambițiile directorului general Daniel Erver de a revitaliza marca și a atrage mai mulți clienți.
Marja de profit s-a situat la 10,4%, în scădere față de 11,9% în aceeași perioadă a anului precedent. Vânzările au atins 56,7 miliarde de coroane suedeze (5,99 miliarde de dolari), în scădere de la 59,6 miliarde de coroane suedeze în anul anterior, pe fondul aprecierii dolarului. Analiștii se așteptau la vânzări de 57 miliarde de coroane suedeze.
La Bursa de la Stockholm, acțiunile H&M, care deține mărci precum Arket, Cos, & Other Stories și Weekday, au crescut cu 7,5%, investitorii reacționând pozitiv la datele privind profitul. Daniel Erver a declarat că ”colecțiile noastre sunt mult mai actuale, mai moderne, avem multe noutăți, iar opinia clienților a fost încurajatoare în acest trimestru”.
Erver a menționat că taxele vamale americane au generat ”o situație extrem de turbulentă”, determinând majorări de prețuri din partea concurenței pe piața din SUA. H&M se concentrează pe menținerea prețurilor, având în vedere atenția consumatorilor față de costuri, în contextul incertitudinilor economice globale.
Deși H&M a închis 153 de magazine în anul fiscal încheiat pe 31 mai 2025, rămânând cu 4.166 de locații la nivel global, compania analizează noi piețe de creștere. H&M intenționează să deschidă primele magazine în Brazilia în semestrul doi din 2025, precum și în El Salvador și Venezuela, și anul viitor în Paraguay.
