Furturi fără precedent în magazinele din Germania
Furturile din magazine provoacă pierderi semnificative în Germania, înregistrându-se anul trecut o creștere a subtilizărilor, care au atins un maxim istoric. Pierderile de inventar ale retailerilor din Germania au ajuns la 4,95 miliarde de euro, cu trei la sută mai mult decât în 2022. Aceasta reprezintă cea mai mare sumă înregistrată vreodată, conform unei cercetări a Institutului din Koln.
Cresterea a fost determinată în mare parte de un avans de aproape 5% al furturilor din magazine, care au totalizat 2,95 miliarde de euro. Angajații magazinelor au fost responsabili pentru pierderi de aproximativ 890 milioane de euro, iar restul pierderilor a fost cauzat de furnizori, personalul de serviciu sau erori organizaționale, precum etichetarea incorectă.
Raportul, bazat pe datele furnizate de 98 de retaileri din Germania, care operează peste 17.000 de magazine, evidențiază că furturile și eforturile de prevenție contribuie la creșterea prețurilor cu aproximativ 1,5%. Sectorul de retail din Germania asigură aproximativ trei milioane de locuri de muncă și generează vânzări anuale de aproximativ 630 de miliarde de euro.
Una dintre principalele provocări menționate în studiu este rolul crescut al grupărilor infracționale organizate, care sunt considerate responsabile pentru aproximativ o treime din pierderile totale de inventar înregistrate anul trecut. Hoții țintesc în special articole mici, dar cu valoare mare, precum alcoolul și cafeaua din supermarketuri, aparatele de ras și parfumurile din farmacii, precum și produsele electronice și hainele de firmă.
Inflația a făcut ca produsele de zi cu zi să devină mai scumpe. Unul dintre autorii studiului a subliniat că este dificil de determinat dacă oamenii nu își mai permit anumite articole sau dacă furturile reprezintă o formă de protest împotriva creșterii prețurilor.
Germania nu este singura țară afectată de acest fenomen. Magazinele din România se confruntă și ele cu furturi, deși nu există date precise privind amploarea acestui fenomen. Pentru a se proteja, mulți retaileri aleg să pună produsele vizate de hoți în cutii speciale.
De la încheierea pandemiei, furturile din magazine au crescut și în alte părți ale Europei și în SUA, ceea ce a determinat magazinele să angajeze detectivi interni, să instaleze dispozitive de blocare la produsele expuse și să implementeze sisteme sofisticate de supraveghere. De asemenea, avansul caselor de marcat fără casier a contribuit la creșterea furturilor, obligând mulți retaileri să solicite clienților să își scaneze bonul înainte de a ieși din magazin.
