Franța sesizează Comisia Europeană cu privire la fenomenul „Skinnytok” pe TikTok
Ministrul francez pentru afaceri digitale, Clara Chappaz, a anunțat că a sesizat Comisia Europeană și Autoritatea Națională de Reglementare a Mass-Media (Arcom) în legătură cu fenomenul „Skinnytok” de pe rețeaua socială TikTok, care promovează slăbirea extremă.
„Skinnytok, o tendință care promovează slăbirea extremă pe internet. Inacceptabil”, a scris ministrul într-un mesaj postat pe LinkedIn. Chappaz a subliniat că protecția minorilor online este una dintre prioritățile sale, asigurând că nu va permite platformelor să se eschiveze de la responsabilitățile lor.
Arcom a declarat pentru AFP că s-a ocupat deja de această problemă, având în vedere riscurile pentru sănătatea publică asociate cu acest fenomen. Autoritatea a precizat că dorește să colecteze informațiile necesare pentru a evalua acest risc în Franța și să afle ce măsuri a implementat TikTok pentru a răspunde la această situație.
Până vineri la prânz, cuvântul-cheie „skinny” era asociat cu peste 500.000 de postări pe TikTok, majoritatea conținând videoclipuri cu femei tinere care oferă sfaturi despre cum să slăbești. În acest context, platforma a introdus un mesaj de prevenire, disponibil sub formă de banner deasupra postărilor, care direcționează utilizatorii către o pagină dedicată tulburărilor alimentare.
La începutul lunii martie, deputații francezi au aprobat crearea unei comisii care să investigheze efectele psihologice ale TikTok asupra copiilor și adolescenților, având în vedere popularitatea crescută a rețelei sociale în rândul tinerilor.
