Fosta secretară a Comunei Limanu solicită desființarea reglementărilor pentru afaceri din Vama Veche, însă instanța îi respinge cererea
Numărul proceselor dintre firma fostei secretare a Comunei Limanu, Petrina Boița, și Consiliul Local al aceleași localități pare să se „subțieze“. Recent, judecătorii au soluționat una din cauze, pe fond, prin respingerea acțiunii reclamantei, care a cerut anularea unor hotărâri din urmă cu opt ani.
Tribunalul Constanța s-a pronunțat, luna trecută, într-un dosar din 2023, pe secția Contencios administrativ, prin care s-a solicitat anularea unor hotărâri ale Consiliului Local al Comunei Limanu. Prin cererea înregistrată în data de 10.05.2023, reclamanta Sunset Beach Vama Veche SRL, deținută de fosta secretară a Comunei Limanu, Petrina Boița, a solicitat anularea Hotărârii Consiliului Local (HCL) al Comunei Limanu nr. 24 din data de 23.02.2017, privind organizarea și desfășurarea activităților comerciale și a serviciilor de piață, precum și a HCL nr. 103 din data de 2.07.2018, privind aprobarea modificării HCL nr. 24/23.02.2017.
Reclamanta a susținut că hotărârea Consiliului Local este nelegală, în primul rând prin adoptarea ei cu încălcarea normativelor privind autorizarea agenților economici care desfășoară activități comerciale, precum și eliberarea avizului program de funcționare. De asemenea, a apreciat că HCL Limanu nr. 24/2017 a fost adoptată în lipsa realizării procedurii dezbaterii publice, fiind încălcată transparența decizională. Reclamanta a mai susținut că regulamentul aprobat în 2017 încalcă normele legale, în sensul că autoritățile publice locale nu pot adopta niciun regulament privind autorizarea agenților economici pentru Codul 5510, 5610, acest atribut fiind exclusiv al Ministerului Turismului. În ceea ce privește Hotărârea 103/02.07.2018, reclamanta a apreciat că și aceasta este nelegală și se impune anularea sa.
Consiliul Local al Comunei Limanu a depus întâmpinare, solicitând respingerea acțiunii ca inadmisibilă, dar și ca nefondată. Reprezentanții CL au invocat excepția tardivității formulării plângerii prealabile și excepția inadmisibilității cererii pentru lipsa parcurgerii procedurii prealabile în termenul legal. Despre natura HCL nr. 24/23.02.2017, aceștia au apreciat că este un act administrativ cu caracter individual, făcând distincția între actele administrative individuale și cele normative.
În ceea ce privește susținerea reclamantei că nu a fost realizată procedura dezbaterii publice, Consiliul Local a contestat aceste aspecte prin documente depuse la dosar. Astfel, în data de 27.12.2016 s-a publicat anunțul cu privire la proiectul privind organizarea și desfășurarea activităților comerciale și a serviciilor de piață în Comuna Limanu, însoțit de proiectul de hotărâre; în data de 20.01.2017 a avut loc dezbaterea publică referitoare la regulament, ocazie în care s-a încheiat Procesul-verbal nr. 613/20.01.2017, unde s-au consemnat participanții și discuțiile purtate.
La data desfășurării ședinței Consiliului Local din 23.02.2017, când a fost adoptată Hotărârea nr. 24, primarul a adus la cunoștință Consiliului Local că există mai multe solicitări din partea agenților economici din Vama Veche, aceștia solicitând ca marketurile să nu aibă program non-stop. În data de 9.02.2024, pârâtul, Consiliul Local al Comunei Limanu, a depus supliment la întâmpinare, invocând excepția lipsei calității procesuale active a reclamantei și, în subsidiar, excepția lipsei de interes.
În luna iulie a acestui an, Tribunalul Constanța a respins acțiunea Sunset Beach Vama Veche SRL, ca neîntemeiată. Soluția poate fi atacată cu recurs în termen de 15 zile de la comunicare.
