Finalizarea lucrărilor de întreținere la terminalul offshore al Petromidia
Midia Marine Terminal (MMT), companie membră a Grupului KMG International, a finalizat recent o revizie tehnică esențială a terminalului marin offshore, destinată să asigure continuitatea operațiunilor de aprovizionare cu țiței a rafinăriei Petromidia și siguranța în operare.
Lucrările, care au durat aproximativ 10 zile, au fost realizate pentru a garanta o operare fără întrerupere a singurului terminal offshore din apele teritoriale românești. Mihai Brânzoi, directorul general al Midia Marine Terminal, a subliniat importanța mentenanței echipamentelor pentru atingerea obiectivelor operaționale în condiții de siguranță și protecție a mediului.
Revizia a implicat înlocuirea a patru furtunuri plutitoare critice: două de 12 metri, care preiau mișcarea șirului flexibil în diverse condiții de mediu sau operare, și alte două furtunuri de circa 9 metri, conectate la manifoldul navelor. Aceste furtunuri, realizate de compania japoneză Yokohama, sunt special concepute pentru terminalul aflat la 8,6 km în largul Mării Negre, fiecare cântărind aproximativ 5 tone și având o carcasă dublă, capabilă să suporte o presiune nominală de 19 bari, în timp ce MMT operează la o presiune de 8 bari.
Pe parcursul lucrărilor, celelalte furtunuri au fost curățate de hidrocarburi, iar aproximativ o treime din echipamentele marine au fost testate pentru a verifica siguranța operațională. Terminalul și navele sunt conectate prin două șiruri plutitoare de peste 250 de metri fiecare și două șiruri subacvatice de câte 33,5 metri fiecare. Revizia completă a terminalului se efectuează la fiecare 8 ani, însă furtunurile plutitoare sunt înlocuite la fiecare 2 ani din cauza stresului mecanic crescut.
Peste 40 de persoane din cadrul MMT și Rominserv, contractorul general al Grupului KMG International (Rompetrol), au participat la lucrările de mentenanță, care s-au desfășurat conform graficului stabilit, în ciuda condițiilor meteorologice dificile cauzate de vântul puternic.
Aprovizionarea rafinăriei Petromidia nu a fost afectată pe parcursul reviziei, terminalul marin desfășurând operațiuni de descărcare pe un singur fir. În luna august, au fost descărcate cinci nave, cu un total de peste 400 de mii de tone de țiței, 80% dintre acestea provenind din Kazahstan.
Terminalul operat de MMT este de tip Single Point Mooring (sistem singular de legare), compus dintr-o parte statică fixată de fundul mării printr-un sistem de ancore și o a doua parte, la care se conectează nava, care poate gira liber în funcție de vânt, curent și valuri. Debitul maxim de operare este de 7.000 m³/h, permițând descărcarea navelor care transportă între 80.000 și 160.000 de tone în intervale de 24-36 de ore.
