Facturile clienților Hidroelectrica întârzie din cauza modificării TVA
Sistemul de facturare al Hidroelectrica va fi indisponibil până pe 10 august, din cauza necesității de adaptare la schimbările legislative privind taxa pe valoare adăugată (TVA). Aceasta va crește de la 19% la 21%, începând cu 1 august, odată cu aplicarea majorității măsurilor din primul pachet de austeritate anunțat de Guvern.
„Având în vedere modificările legislative privind majorarea cotei de TVA aplicabile energiei electrice de la 19% la 21%, este necesară adaptarea sistemelor noastre informatice la noile reglementări. Astfel, în perioada 1 – 10 august, sistemul nostru informatic de facturare nu va putea emite, storna sau corecta facturi de energie electrică, atât pentru clienţii casnici, cât şi pentru clienţii business”, a declarat compania Hidroelectrica.
Compania a subliniat că toate celelalte servicii, cum ar fi contractarea, intermedierea relaţiei cu operatorii de distribuţie şi alocarea plăţilor deja efectuate, vor rămâne disponibile în continuare. În plus, cotele reduse de 5% şi 9% vor fi înlocuite cu una de 11%, iar accizele vor crește, începând de la 1 august, conform măsurilor din pachetul de austeritate.
