Experiențe nocturne în metrou cu trenuri de ultimă generație
Trenul Metropolis Ilfov circulă în premieră pe Magistrala 5, în timpul nopții, în afara orelor de circulație cu pasageri, pentru efectuarea testelor în prezența reprezentanților Metrorex și AFER, în vederea obținerii Agrementului Tehnic, anunță Alstom. Trenul Giurgiu continuă testele de validare statice și dinamice în depoul Berceni și pe Magistrala 2, în timp ce trenul Ilfov derulează teste dinamice de gabarit pe Magistrala 5.
Testele de gabarit se efectuează la diferite viteze și în anumite condiții de circulație, conform unei proceduri bine stabilite. Acestea vor fi urmate de testele statice și dinamice ale sistemului de semnalizare și control (CBTC). După finalizarea tuturor testelor de validare, ultima etapă înainte de autorizarea începerii circulației cu călători este testul de anduranță, constând în parcurgerea a 10.000 km fără călători pentru primul tren, care va obține Agrementul Tehnic pentru întreaga serie, și apoi câte 2.000 km pentru fiecare tren de metrou din lotul de 13 care urmează să intre în circulație pe Magistrala 5.
La finele anului trecut, a fost anunțat că al cincilea tren de metrou Alstom a ajuns în depoul Metrorex. Acest tren se numește Sibiu și se află acum în depoul Berceni, urmând să parcurgă etapele pregătitoare pentru intrarea în circulație pe cea mai modernă magistrală. Așadar, lista trenurilor include: Giurgiu, Ilfov, Teleorman, Sălaj și Sibiu. În curând, li se va alătura și trenul numărul 6, Cluj.
Compania Alstom a obținut un contract de la Metrorex SA, operatorul rețelei de metrou din București, pentru livrarea a până la 30 de trenuri Metropolis pentru noua Magistrală 5, livrate în două tranșe. Valoarea contractului pentru primele 13 trenuri depășește 100 de milioane EUR. Acesta poate fi extins cu opțiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului, valoarea totală a proiectului putând ajunge la 240 de milioane EUR.
Fiecare tren are 6 vagoane și 216 locuri într-o dispunere longitudinală, asigurând două zone speciale de acces pentru pasagerii cu dizabilități. Trenurile sunt fabricate din oțel inoxidabil, au o lungime de 114 metri și o lățime de 3 metri, asigurând o capacitate totală de 1.200 de pasageri per tren. Configurația finală, culorile și finisajele vor fi personalizate conform cerințelor clientului, în etapa de proiectare. Trenurile vor fi echipate cu tehnologia CBTC la bord, pentru a fi compatibile cu cea mai modernă tehnologie de semnalizare din calea de rulare.
